سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

21 و 22 اردیبهشت؛

کنفرانس فدراسیون بین‌المللی مهندسان مشاور در ایران برگزار می‌شود

رئیس جامعه مهندسان مشاور از برگزاری کنفرانس فدراسیون بین‌المللی مهندسان مشاور (فیدیک) با هدف معرفی توانایی شرکت‌های داخلی طی روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، هرمزد رامینه در نشست خبری اظهار کرد: جامعه مهندسان مشاور بیش از 42 سال است که تاسیس شده و متشکل از 24 گروه تخصصی در زمینه‌های سد، راه، شهرسازی، فرودگاه و... است.

وی تصریح کرد:‌ هم‌اکنون حدود 860 شرکت در جامعه مهندسان مشاور عضویت دارند و به همین دلیل بزرگترین NGO کشور است.

وی با یادآوری این‌که بحث دریاچه ارومیه اولین‌بار توسط جامعه مهندسان مشاور مطرح شد، افزود: کنفرانس فدراسیون بین‌المللی مهندسان مشاور برای نخستین‌بار در ایران در روزهای 21 و 22 اردیبهشت امسال برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که سنگ‌بنای این کنفرانس را زمانی گذاشتم که روابط ما با دنیای امروز این‌گونه نبود، تاکید کرد: جامعه جهانی تحریم‌های سختی را به ما  تحریم می‌کرد که هیچ سنخیتی با مسائل هسته‌ای نداشت، به این ترتیب بود که ما تصمیم گرفتیم چنین کنفرانسی را برگزار کنیم.

به گفته رامینه، بزرگترین دستاورد این کنفرانس می‌تواند معرفی درست پتانسیل‌های مهندسی کشور به همکاران خارجی باشد.

رئیس جامعه مهندسان مشاور با بیان این‌که 99 کشور در فدراسیون بین‌المنللی مهندسان مشاور 9عضویت دارند که در مجموع حدود 85 درصد از جمعیت جهان در این کشورها قرار دارد،‌گفت:  یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس در ایران معرفی توانایی شرکت‌های داخلی به اعضای فیدیک است.

بر اساس این گزارش؛ فیدیک( FIDIC) برگرفته از حروف نخست نام فدراسیون بین المللی مهندسان مشاور به زبان فرانسه است.

این فدراسیون بیش از یکصد سال قدمت دارد و در حال حاضر 99 کشور در آن عضویت است. 

فیدیک به عنوان سخنگوی جهانی بخش خدمات فکری دانش پایه شناخته می شود و همکاری های گسترده ای با سازمان ملل، بانک جهانی، بانک‌های توسعه منطقه‌ای، موسسه بین المللی استاندارد و دیگر ارگان‌های بین المللی دارد.

نشریات فیدیک در جنبه های مختلف حرفه مهندسی مشاور، از قراردادها گرفته تا راهنماهای مدیریت اخلاق حرفه ای، مدیریت پایداری پروژه ، مدیریت ریسک و امثال آن در دنیا بسیار مورد استفاده است و بخصوص قراردادهای فیدیک رایجترین فرمهای قراردادی برای قراردادهای بین المللی است.

این قراردادها مورد تایید بانک‌ها و نهادهای مالی بین المللی می باشند و هر کجا که پروژه ای با کمک مالی این بانکها انجام می شود، استفاده از قراردادهای فیدیک اجباری است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.