سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا کشتار غیرنظامیان در شمال سوریه را تکذیب کرد

مقامات آمریکایی کشتار غیرنظامیان در حمله موشکی هفته گذشته به شمال سوریه را تکذیب کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پرس تی وی؛ جنگنده های آمریکایی پنجشنبه و جمعه گذشته حملات موشکی وسیعی در شمال سوریه انجام دادند که موجب کشته شدن دست کم 52 غیرنظامی سوری شد؛ اما مقامات آمریکایی مدعی شدند افراد کشته شده تروریست بوده و هیچ غیرنظامی در این حملات جان خود را از دست نداده است.

مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه – مستقر در انگلیس – اعلام کرد در حملات پنجشنبه شب و جمعه جنگنده های آمریکایی به حلب، دست کم 52 غیرنظامی از جمله 7 کودک کشته شدند. سخنگوی نیروی هوایی آمریکا مدعی شد هیچکدام از کشته شدگان غیرنظامی نبودند. فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در سوریه می‌تواند کشته شدن دست کم 50 تروریست داعش و تخریب چندین پایگاه مخفی آنها را به وسیله تصاویر ماهواره‌ای ثابت کند.

در ادامه گزارش مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه حال 13 غیرنظامی مجروح نامساعد توصیف شده و احتمال افزایش تعداد کشته شدگان حملات موشکی اخیر آمریکا وجود دارد.

آمارها نشان می‌دهد، از سپتامبر سال گذشته ( شهریور 93) 66 غیرنظامی از جمله 10 کودک، در حملات موشکی ائتلاف آمریکا به سوریه جان خود را از دست داده‌اند. آمریکایی ها در این مدت 11 حمله موشکی جداگانه به مناطق مختلف سوریه انجام دادند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.