به گزارش
سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر فرنقی زاد گفت: برای تعامل روابط عمومیها با رسانه به ویژه مطبوعات، انتخاب راهکار مناسب با بهره گیری از نوآوری، در حوزه ارتباطات ضروری است. وی با تأکید بر نقش آزادی مطبوعات در نشر پیشرفتها و یا پسرفتهای سازمانها و نهادهای دولتی گفت: بیان نقاط مثبت و منفی و جدا شدن سره از ناسره، در اقدامات سازمانی، در بیان واقعیتها و تنویر افکار عمومی بسیار مؤثر است.
فرنقی زاد بر توسعه متقارن روابط عمومی و رسانه تأکید کرد و افزود: روابط عمومیها برای اطلاع رسانی و ارتباط با مشتریان، مخاطبان و افکار عمومی، به ابزارهایی نیاز دارند که مهمترین آنها رسانه است. رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات اظهار کرد: تسلط رسانهها به ویژه مطبوعات بر اقدامات انجام شده سازمانها و نهادهای دولتی، با نگاه کارشناسی بسیار ضروریست و در جلوگیری از گسترش شایعه مؤثر است.
فرنقی زاد بر روابط عمومی پاسخگو در مقابل مردم و رسانهها، تأکید کرد و ادامه داد: به دلیل عدم شناخت روابط عمومی با ویژگیهای نوین، روابط عمومی و رسانه هنوز نتوانستند رابطهی منطقی و کارآمد، در حوزههای مختلف را فراهم آورند که در این میان آسیب شناسی تعامل میان روابط عمومی و مطبوعات یک ضرورت است.
وی با بیان اینکه روابط عمومی و رسانه مکمل هم هستند گفت: امروزه درصد قابل توجهی از اطلاعات استفاده شده در رسانهها، از منبع روابط عمومیها تأمین میشود.
فرنقی زاد تحلیل اخبار و اطلاعات در مطبوعات و رسانهها به ویژه پردازش به موقع آنها را ضروری برشمرد و ادامه داد: امروزه شکل گیری افکار عمومی در دست رسانههاست و این مهم برخورداری از همه پتانسیل رسانه را برای در اختیار قرار دادن اطلاعات درست و به موقع، میطلبد.
رئیس مرکز روابط عمومی، بر داشتن انتظارات واقعی رسانهها از روابط عمومیها تأکید کرد و گفت: همانطور که هر اطلاعی از سوی روابط عمومی نمیتواند یک خبر خوب برای رسانه باشد، سیاستهای کلی دستگاههای دولتی نیز محدودیتهایی را برای مسئولان روابط عمومی ایجاد میکند که البته میتوان با حذف بوروکراسیهای زائد و در اختیار قرار دادن اطلاعات و دادههای مناسب، رسانه را با منابع علمی و کارشناسی تغذیه کرد.
انتهای پیام/