سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آریانیان: حضور شرکت‌های متخصص و جوان از نقاط مثبت پنجمین جشنواره فاوا است

رئیس کارگروه پشتیبانی، خدمات فنی، مهندسی، ترانزیت و ارتباطات بین الملل گفت: حضور شرکت‌های متخصص و جوان از نقاط مثبت پنجمین جشنواره فاوا است.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ مهندس آریانیان در گفتگو با خبرنگار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بزرگترین دستاوردهای کارگروه پشتیبانی، خدمات فنی، مهندسی، ترانزیت و ارتباطات بین الملل را حضور شرکتهای چابک و جوان  دانست و افزود:این رویکرد،در شرکت های  حاضر درفاوا، سنجشها را تخصصی تر کرده است.

وی با تأکید بر اهمیت سه موضوع شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات افزود: فعالیت این کارگروه شامل سه بخش  باشرکت کنندگان متفاوت است. معاون شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار کرد: از جمله این شرکتها،  فعالان  درزمینه پشتیبانی و خدماتی در موضوع شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعاتی، شرکتهای ارائه کننده خدمات فنی و مهندسی در 4 قالب طرح، نصب، اجرا و شرکتهایی که ترانزیت ارتباطات بین الملل را انجام می دهند  ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون 22 شرکت  مرتبط با موضوع این کارگروه ثبت نام کردند افزود: 17 شرکت ثبت نام کامل انجام داده، مدارک خود را ارسال کردند و5 شرکت دارای مدارک ناقص هستند. آریانیان بر ضرورت کیفی شدن جشنواره و بدست آوردن برترینهای واقعی در حوزه های تخصصی فاوا تأکید کرد و ادامه داد: در کارگروه پشتیبانی 7 شرکت و در کارگروه فنی مهندسی 7 شرکت ثبت نام کرده اند.

آریانیان با بیان اینکه سه لایه مجزا برای ارزیابی این کارگروه اختصاص داده شده است، اظهار کرد: در مرحله اول کارشناسان  براساس الگوها و شاخص های ارائه شده، گزارش خود را اعلام می کنند و رتبه بندی انجام نمی شود و در مرحله بعد، ارزیابی گروهی انجام خواهد شد که بیشتر براساس پارامترهای کیفی است و مرحله سوم ، داوری نهایی انجام خواهد شد.

غفارتبریزی: فاوا فرصتی برای تحکیم روابط با شرکتهای قوی در حوزه ICT و شناسایی شرکتهای نوپا و متخصص است

در ادامه گفتگو دبیر کارگروه پشتیبانی، خدمات فنی، مهندسی، ترانزیت و ارتباطات بین الملل درباره نحوه داوری و رعایت عدالت در شناخت برترینها گفت: داوران از طیف های مختلف دولتی و خصوصی از جمله شرکت زیرساخت و وزارت ارتباطات، دانشگاهها و سندیکای شرکتهای مخابراتی در کشور انتخاب شده اند تا بتوانیم با بهره گیری از توان علمی آنها، سطح داوری این کارگروه را تخصصی تر و علمی تر کنیم.

مهندس غفار تبریزی، درباره تفاوت کارگروه امسال زیرساخت با سال گذشته گفت: در راستای کیفی تر شدن فعالیتهای کارگروه و برخورداری از تجربیات سالهای گذشته، موضوع تولید به کارگروه دیگری واگذار شد. وی بر حضور شرکت کنندگان استانی برای ایجاد رقابت و تعامل با شرکتهای دیگر تأکید کرد و افزود: امسال نیز حضور شرکتهای استانی در ارائه خدمات فنی چشم گیر است.

مدیرکل دفتر طرح‌های جامع و تدوین استانداردها بر شفاف سازی اطلاعات در پنجمین جشنواره فاوا تأکید کرد و ادامه داد: برای بالا بردن استانداردهای جشنواره فاوا و رسیدن به سطوح بین المللی، لازم است الگوی سیستمی ثابتی برای این جشنواره ترسیم شود. دبیر اجرایی این کارگروه افزود: انسجام مدل و حرکت به سمت یکپارچه سازی شاخص ها، رغبت شرکتهای متخصص و فعال را بیشتر خواهد کرد و اعمال سلیقه های موردی را کاهش خواهد داد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ادامه ارتباط با شرکتهای پویا و برتر پس از جشنواره گفت: خوشبختانه شرکت زیرساخت در جشنواره فاوا و ارائه کارگروه های تخصصی در زمینه زیرساختهای ارتباطی استفاده بهینه را داشته است و با ارتباط و تعامل واقعی میان شرکتهای تخصصی، از آنها در بهبود روند اجرای پروژه ها استفاده کرده است.

مهندس غفار تبریزی ادامه داد: در واقع فاوا فرصتی برای تحکیم روابط با شرکتهای قوی در حوزه ICT و شناسایی شرکتهای نوپا و متخصص است. دبیر کارگروه پشتیبانی، خدمات فنی، مهندسی، ترانزیت و ارتباطات بین الملل در پایان تصریح کرد: شفافیت، وجود مستندات روشن و ارائه وعده های واقعی می تواند روند شرکت و حضور مؤثر شرکتهای مولد ICT را تسریع بخشد.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.