سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگیری بی‌سابقه کارتل های مواد مخدر با نیروهای دولتی مکزیک

به دنبال بروز درگیری شدید میان کارتل های مواد مخدر و نیروهای امنیتی مکزیک، دست کم 7 نفر کشته شدند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت؛ قاچاقچیان مواد مخدر با مسدود کردن مسیر 39 جاده و سرنگون کردن یک بالگرد نظامی بر ناآرامی های مکزیک دامن زدند. درگیریهای بوجود آمده میان کارتل های مواد مخدر و پلیس مکزیک در نوع خود بی‌سابقه بوده و تاکنون 7 کشته بر‌جای گذاشته است.

قاچاقچیان مواد مخدر 11 بانک و 16 پمپ بنزین را به آتش کشیدند. در این درگیریها دست کم 19 نفر مجروح و 19 نفر بازداشت شدند. درگیریها از روز جمعه همزمان با آغاز طرح ضربتی مقابله پلیس مکزیک با کارتل های مواد مخدر تشدید شد. مقامات مکزیک تلاش کردند با انهدام پایگاههای مخفی قاچاقچیان، امنیت را به مرزهای غربی این کشور بازگردانند؛ اما با پاسخ مسلحانه و سنگین قاچاقچیان مواجه شدند.

درگیریهای بوجود آمده 25 شهر غربی مکزیک را تحت تاثیر قرار داده است. در میان کشته شدگان 3 سرباز دولتی به چشم می‌خورد. هنوز از سرنوشت 3 سرباز دیگر اطلاعی در دست نیست اما احتمالا آنها نیز جان خود را از دست داده‌اند.

گسترش فقر و بیکاری در مکزیک موجب شده است، هر روز بر تعداد جوانانی که مایل به فعالیت در گروههای قاچاق مخدر هستند، افزوده شود. همین موضوع شهرهای غربی مکزیک را به خطرناک ترین مناطق جهان تبدیل کرده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.