سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی در نشست خبری مطرح کرد:

ارسال محموله 40 تنی به آسیب دیدگان زلزله نپال

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: محموله 40 تنی بالغ بر اقلام دارویی، خوراک و پوشاک به منظور کمک رسانی به مردم زلزله زده نپال آماده و برای احداث کلینیک سرپایی و اعزام پزشک،‌ پرستار و امدادگر ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران، علی اصغراحمدی دبیر کل جمعیت هلال احمر در نشست خبری که امروز (یکشنبه) به مناسبت بزرگداشت هفته هلال احمر در ساختمان صلح برگزار شد،با اشره به نامگذاری روز 18 اردیبهشت به روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر ایران یکی از بزرگترین و موفق ترین جمعیت‌های هلال احمر دنیا است. آنجایی که نام داوطلبان و جوانان هلال احمر به میان می‌آید، قاعدتا این نام با حضور پرشور مردم ایران معنا ‌می‌گیرد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در ایران با 4 شعار مشخص تامین احترام انسان‌ها، کوشش برای ایجاد صلح و دوستی، تسکین آلام انسان‌ها و ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان به فعالیت‌ می‌پردازد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: این شعارها و اهداف هلال احمر تنها با حضور پرشور تحقق می‌یابد و سازمان داوطلبان و جوانان و امداد هلال احمر برای تحقق این شعارها ایجاد شده است.

احمدی افزود: این مجموعه با حدود 2 میلیون داوطلب درحال ارائه خدمات در سطح کشور است و امیدواریم که در سال‌های آینده بر این تعداد افزوده شود.

وی در ادامه با اشاره به شعار "انسان مهربان و دنیای آرام" تصریح کرد: انتخاب این شعار با هدف ایجاد صلح و دوستی در بین انسان‌ها و از بین بردن خشونت موجود در جهان است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: واگذاری مرکز توانبخشی و اهدای اورژانس به هلال احمر یکی از برنامه‌های جمعیت هلال احمر است و در این زمینه مذاکراتی با وزیر بهداشت صورت گرفته است.

احمدی در خصوص شعار "هر خانواده یک امدادگر" تصریح کرد: این شعار در سال 94 از باب کیف و کمی در حد شعار باقی مانده و نیازمند بستری مناسب است که بتوانیم با ایجاد زمینه‌های فرهنگی و آموزشی در سطح عمومی، به گسترش این امر بپردازیم.

وی با اشاره به امدادرسانی به مردم آسیب دیده یمن، گفت: مذاکراتی را با کشورهای همسایه خلیج فارس به ویژه کشور عمان صورت گرفته و حدود دو یا سه محموله از طریق این کشور به یمن ارسال کرده‌ایم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به آمادگی جمعیت هلال احمر برای کمک رسانی به مردم زلزله زده نپال، افزود: ما از نخستین زمان حادثه نپال ابراز همدردی خود را اعلام کردیم اما شرایط ورود هواپیمای کمک‌ها به نپال تاکنون وجود نداشته است. بر این اساس محموله 40 تنی بالغ بر اقلام دارویی، خوراک و پوشاک آماده شده  که برای احداث کلینیک سرپایی و اعزام پزشک،‌ پرستار و امدادگر ارسال شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.