سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور بین‌الملل دانشگاه خوارزمی:

اولویت جذب دانشجوی خارجی از کشورهای همسایه

قربانی گفت: هم‌اکنون اولویت جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه خوارزمی از کشورهای همسایه است و رایزنی‌هایی در این خصوص شکل گرفته است.

ارسلان قربانی معاون امور بین‌الملل دانشگاه خوارزمی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در برنامه چشم انداز تاکید زیادی بر همکاری‌های بین المللی با تمام کشورها شده، اما محور اصلی تاکید بیشتری بر کشورهای همسایه به دلیل دیپلماسی کشورها است. 

وی افزود: البته این در حالی است که هم‌اکنون برخی از کشورهای همسایه در سطح کلان از میزان کمبود دانشجوی ارشد و دکترا رنج می‌برند به لحاظ فناوری فلج شده‌اند به همین دلیل اولویت ما در جذب دانشجوی خارجی در ابتدا از کشورهای همسایه است. 

وی با اشاره به این مطلب که هم اکنون مباحثی جهت جذب دانشجو از کشور آلمان شکل گرفته اظهار داشت: این جذب دانشجو تنها از کشورهای همسایه نیست، چنانچه شکل گرفته و حتی صحبت‌هایی جهت حضور کوتاه مدت دانشجویان ایرانی در کشور آلمان شده است. 

وی اظهار داشت: جهت برقراری ارتباط با سایر کشورها نیازمند وجود زیر ساخت هایی هستیم که البته در برنامه راهبردی دانشگاه بحثی در این رابطه پیش بینی شده است. 

وی در ادامه به بحث دکترای مشترک اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث دوره دکترای مشترک اولویت با کشورهای پیشرفته است که دراین رابطه ارتباط علمی با دانشگاه‌های ایتالیا شکل گرفته و این روابط در حال گسترش است.  




انتهای پیام/ 

برچسب ها: جذب دانشجو ، دکتری ، ارشد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.