سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چند خبر از یمن/

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آستانه ورود به "مأرب" هستند/ مقام سعودی مدعی شد: هواپيمای ايرانی بازرسی در فرودگاه عربستان را نپذيرفت

رئیس جمهور فراری یمن خواستار برگزاری کنفرانسی درباره اوضاع این کشور در پایتخت عربستان شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی الحدث،رئیس جمهور فراری یمن -- که در عربستان سعودی اقامت دارد -- خواستار برگزاری کنفرانسی درباره یمن در ریاض شد.

"سلطان العتوانی" مشاور "عبدربه منصور هادی" خواستار برگزاری کنفرانسی میان همه طرف های سیاسی یمنی ،در ریاض پایتخت عربستان سعودی در اواسط ماه جاری شد.

العتوانی افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس یافتن راهکاری برای بحران کنونی در یمن است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته مقدماتی از طرف‌های مختلف یمنی برای برگزاری این کنفرانس تشکیل شده است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آستانه ورود به "مأرب" هستند

شبکه المسیره گزارش داد؛ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با وارد کردن ضربه به طرفداران منصور هادی و القاعده در استان مأرب به نزدیکی این شهر رسیده‌اند. خبرنگار این شبکه درخصوص پیشروی‌های ارتش و کمیته های مردمی در این استان در گزارشی گفت، این نیروها توانستند در استان مأرب خسارت‌های زیادی به نیروهای القاعده و طرفداران منصور هادی وارد کنند و چندین پایگاه آنها را به تصرف درآورند.

کميته‌های مردمی يمن چندين پايگاه القاعده را به تصرف درآوردند

العالم در خبری فوری گزارش داد: نیروهای امنیتی، ارتش و کمیته های مردمی یمن در حمله به مواضع القاعده موفق شدند پایگاه‌های این گروه را که بر مناطق نزدیک به استان ابین مشرف بودند، به کنترل خود درآورند.

حمله جنگنده‌های سعودی به منطقه "سحار" در استان صعده یمن

شبکه العالم در خبری فوری از حمله جنگنده های سعودی به منطقه "سحار" در استان صعده یمن خبر داد.

مقام سعودی مدعی شد: هواپيمای ايرانی بازرسی در فرودگاه عربستان را نپذيرفت

مشاور وزیر دفاع سی ساله عربستان سعودی، مدعی شد:حاضر نشدن هواپیمای ایرانی به بازرسی شدن در فرودگاه عربستان، سوال برانگیز است.

سرتیپ "احمد عسیری" در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحدث درباره جلوگیری جنگنده های سعودی از فرود هواپیمای ایرانی حامل کمک‌ها به یمن مدعی شد: این هواپیما برای ورود به یمن مجوز گرفته بود، اما این مجوز را نقض کرد. زیرا باید ابتدا در فرودگاه بیشه عربستان برای بازرسی فرود می آمد و سپس به طرف فرودگاه صنعا حرکت می کرد.

وی همچنین مدعی شد:" این هواپیما بازرسی در فرودگاه بیشه را نپذیرفت که این مسئله سوال برانگیز است. "

عربستان سعودی برای اتباع يمن مجوز اقامت صادر می‌کند

ریاض روز شنبه به مقامات این کشور دستور داد وضع اقامت اتباع یمن که در این کشور به صورت غیر قانونی زندگی می کنند، طی دو ماه آینده قانونی شود.

این موضوع بخشی از دستور دربار سعودی در رابطه با اوضاع جاری در یمن و در واکنش به درخواست عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن اعلام شده است.

در این گزارش آمده است:اتباع یمنی که به صورت غیر قانونی در عربستان سعودی زندگی می کنند، پس از دریافت مدارک مربوط به مسافرت از دولت متبوع، روادید شش ماهه دریافت خواهند کرد. مطابق با قوانین ریاض، عربستان سعودی نیز برای اتباع یمن در این کشور مجوز کار صادر خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: یمن ، عربستان ، هواپیما ، ایرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
اکبر
۲۳:۴۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
مقاومت در مقابل زورگویان امر مقدس است درود بر مردم یمن
حامد
۲۱:۰۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
درود بر ملت مقاوم یمن و انصارالله و مرگ بر ال سعود وحشی و اسراییلی.