سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری که تنیس بازان را درگیر می‌کند

حدود 70 تا 75 درصد موارد بیماری آرنج تنیس بازان در افراد 20 تا 40 سال و درصد قابل ملاحظه‌ای از سایر موارد این بیماری در افراد 10 تا 20 سال دیده می‌شود.

جواد فلاحت‌زاده، جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری آرنج تنیس بازان التهاب نواحی استخوانی آرنج عضلات و تاندون‌ها است، که در موارد شدید موجب آسیب شدید استخوانی و عضلانی می‌شود.

وی با بیان اینکه آسیب و ضربه مستقیم، کشیدگی تاندون، استرس مکرر و مزمن بافت‌های متصل کننده ساعد به آرنج و کشیدگی ناگهانی ساعد از دلایل مهم بروز بیماری آرنج تنیس بازان است، اظهار داشت: وضعیت فیزیکی نامناسب، شرکت در ورزش‌هایی نظیر تنیس و شغل‌هایی که مستلزم حرکات شدید و یا مکرر ساعد و آرنج باشند نظیر مکانیکی و درودگری، از مهمترین عوامل تشدید کننده بیماری آرنج تنیس‌بازان است.

فلاحت‌زاده افزود: اگر‌چه موارد بیماری آرنج تنیس بازان در تمام رده‌های سنی مشاهده می‌شود، اما جوانان و نوجوانان بسیار بیشتر گرفتار بیماری می‌شوند.

وی تاکید کرد: حدود 70 تا 75 درصد موارد بیماری آرنج تنیس بازان در افراد 20 تا 40 سال و درصد قابل ملاحظه‌ای از سایر موارد این بیماری نیز در افراد 10 تا 20 سال دیده می‌شود.

فلاحت‌زاده خاطرنشان کرد: عدم درمان به موقع بیماری آرنج تنیس بازان، موجب بروز آسیب‌های جدی و ناتوانی دست شده و درمان کامل عارضه را با مشکل موجه می‌کند. 



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.