سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گقتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

نگاه بانک‌ها به تولید نگاه مالک به مستاجر است/ توجه به تولید، راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی

دبیر کمیسیون صنایع و معادن گفت: باید توجه داشت که راه برون رفت ما از مشکلات اقتصادی نگاه به مذاکرات نیست بلکه توجه به و نگاه به تولید است.

محمد بیاتیان دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، درخصوص اعتراض تولیدکنندگان مبنی بر عدم حمایت سیستم بانکی از تولید گفت: علاوه بر بانک‌ها، متاسفانه دولت حمایت جدی و روشنی از تولید ندارد.

وی افزود: از نظر من هنگامی که یارانه 5 هزار و 200 میلیارد تومانی برای فضای تولید در بودجه 94 و بخشی به عنوان تسهیلات از صندوق توسعه ملی به تولید اختصاص می‌یابد نشان از عدم حمایت جدی از تولید است.

بیاتیان تصریح کرد: در حالی که مقام معظم رهبری بارها بر حمایت از تولید تاکید داشتند، باید توجه داشت که راه برون رفت ما از مشکلات اقتصادی نگاه به مذاکرات نیست بلکه توجه و نگاه به تولید است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه بانک‌ها هم به تولید نگاه مالک به مستاجر دارند و به دلیل اینکه بانک‌ها در سال‌های گذشته بیش از توان و سرمایه خود تسهیلات پرداخت کرده‌اند به بانک مرکزی مقروض هستند. 

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه افزود: اختصاص تسهیلات به بخش تولید با سودهای بالا دردی از تولید دوا نخواهد کرد و حتی با کاهش دوباره نرخ سودهای بانکی در روزهای اخیر هم نمی‌توان به تولید کمک جدی داشت زیرا از نظر من باید نرخ سود تسهیلات تولیدکنندگان بسیار کمتر از نرخ های اعلامی باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، بانک ، یارانه ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.