سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صليب سرخ درباره توقف کامل فعاليت بيمارستان‌ها در يمن هشدار داد

کمیته بین المللی صلیب سرخ درباره توقف کامل خدمات بهداشتی و پزشکی در یمن هشدار داد.

 به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین،کمیته بین المللی صلیب سرخ درباره توقف کامل خدمات بهداشتی و پزشکی در یمن هشدار داد. 
 دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن تاکید کرد کمبود شدید سوخت خطر توقف کامل ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی را در این کشور افزایش داد و بیمارستان ها برای ادامه فعالیت خود با دشواریهای لجستیکی روبرو هستند. 
صلیب سرخ تاکید کرد بیمارستان های یمن به علت ادامه جنگ و محاصره این کشور از کمبود شدید دارو، تجهیزات پزشکی و سوخت رنج می برند. 
ملاک خالد گزارشگر شبکه المیادین گفت: رئیس نمایندگی صلیب سرخ در یمن تاکید کرد در هیچ شرایطی نباید بیمارستان ها در این کشور هدف قرار بگیرد. جنگ یمن در آستانه ورود به دومین ماه خود است و به همین علت بخش بهداشتی این کشور در آستانه فروپاشی کامل قرار دارد. بان کی مون دبیرکل سازمان ملل هم با درخواست توقف فوری عملیات نظامی در یمن بر این مسئله تاکید کرد و هشدار داد ارائه خدمات پزشکی در یمن در مدت چند روز متوقف خواهد شد. 
در ادامه این گزارش آمده است: از همان نخستین روز حمله به یمن، بیمارستان های این کشور با تعداد زیاد مجروحان روبرو شدند. به علت خروج پزشکان و پرستاران خارجی از یمن، بیمارستان ها همچنین از کمبود کادر پزشکی رنج می برند. بیمارستان های صنعا فراتر از ظرفیت خود کار می کنند و دو بیمارستان پایتخت یمن هم هدف حمله هوایی قرار گرفت که اعلام شد این حمله به اشتباه بوده است. افراد مسلح بیمارستان دولتی لحج را تصرف کردند. بسیاری از مجروحان در بیمارستان های یمن به علت ناتوانی در درمان و خدمات رسانی به آنها جان خود را از دست می دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.