سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر سال 500 هزار مسکن در بافت هاي فرسوده ساخته مي شود

سالانه 200 هزار واحد مسکن در بافتهاي فرسوده روستايي و 300 هزار واحد در بافتهاي فرسوده شهري ساخته مي شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،معاون وزير راه و شهرسازي  گفت:  بهسازي بافت فرسوده کشور از لحاظ کمي و کيفي تعيين تکليف شده و قرار است طبق طرح جامع مسکن تا پايان برنامه يک ميليون و 800 هزار واحد مسکن شهري بهسازي شود.

محمد سعيد ايزدي با بيان اينکه تحقق برنامه در گرو تخصيص تسهيلات نوسازي است، اظهار داشت: دولت همزمان با ارائه تسهيلات، مردم را در فرآيند نوسازي بافت هاي فرسوده مشارکت داده است و از طرفي شرکت عمران و بهسازي شهري ايران با مشارکت شهرداري، برنامه تامين زيرساخت ها و توسعه خدمات را پيگيري مي کند.

ايزدي افزود : تامين زيرساخت ها و توسعه خدمات در بيش از 14 شهر از جمله نائين، همدان، گرگان و ساري در حال انجام است.

ايزدي با اعلام اينکه دولت در يک ماه باقي مانده از سال گذشته حدود 27 هزار تسهيلات نوسازي پرداخت کرده است، افزود : اين تسهيلات از بانک هاي رفاه، ملي، ملت و سپه در قالب وام هاي 30، 40 و 50 ميليون توماني وديعه مسکن پرداخت شد.

وي گفت : در مدت يک ماه باقيمانده از سال 93 همه متقاضياني که دو سال منتظر دريافت وام نوسازي بودند نيز به بانکها معرفي شدند.

مديرعامل شرکت عمران و بهسازي شهري ايران، با بيان اينکه خوشبختانه دولت و مجلس در زمينه نوسازي بافتهاي فرسوده کشور تفاهم دارند، گفت: دولت و مجلس ترديدي ندارند که مي توان بخشي از نياز مسکن جامعه را از طريق نوسازي بافت هاي فرسوده تامين کرد، بنابراين ابهام هاي ديگر موجود ميان دولت و مجلس را مي توان با تبادل نظر رفع کرد.

معاون وزير راه و شهرسازي پيگيري برنامه هاي دولت در بخش مسکن را حق مسلم نمايندگان مجلس دانست و خاطرنشان كرد : پيگيري مجلس در جهت رفع ابهامات نشان از مطلوبيت ايفاي نقش آنان در وظايف خود دارد و دولت و وزارت راه و شهرسازي نيز براي رفع ابهامات پاسخ هاي قانع کننده اي براي مجلس دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، راه ، ساخت ، اجاره ، شهرسازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.