سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد؛

مهارتهای موفقیت یک معلم یا استاد

مهارت یک معلم یا استاد تنها علم آموزی به دانش‌آموزان یا دانشجویان نیست بلکه آموختن دروس اخلاقی نیز به دانش‌آموختگان از مهارت های آنها به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران مهارت یک استاد یا معلم این است که بتواند ضمن علم‌آموزی به دانش‌ آموختگان درس‌های اخلاقی بیاموزد. 

یک استاد یا معلم می‌تواند با گفتار در رفتارهای منطقی از دانشجو یا دانش‌آموز شخصیت مثبت، با انگیزه و پویا بسازد و در مقابل می‌تواند با رفتارهای نسنجیده، شخصیتی بی‌ثبات، منفعل و بی انگیزه را پرورش دهد. 

متین السادات نصری روان‌شناس و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خانواده با اشاره به نقش معلم و استاد اظهار کرد: با توجه به اینکه معلمان و اساتید می‌توانند در رشد اخلاقی و اجتماعی دانش آموزان و دانشجویان تاثیر داشته باشند پس می‌توانند تاثیر سازنده، مثبت یا اثر مخرب و منفی نیز در آنها ایجاد کنند. 

وی تصریح کرد:معلمان و اساتید با رشد ارزش‌های انسانی در خود می  توانند دانش‌آموزان و دانشجویان را در جهت هویت ملی و مذهبی سوق دهند. 

این مدرس دانشگاه به تمامی معلمان و اساتید توصیه کرد: ضمن آموزش علمی به دانش‌آموختگان لازم است به جنبه‌های تربیتی ، اخلاقی ،‌اجتماعی متناسب با هنجارهای جامعه در دانش آموزان یا دانشجویان توجه ویژه‌ای کنند. 

گفتنی است انتقاد معلم و استاد از دانش‌آموز یا دانشجو باید سازنده و موثر باشد نه تحقیر کوبنده! 

گزارش از ایده مفرح 

انتهای پیام/
برچسب ها: معلم ، مهارت ، علم آموزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.