سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی :

تامین نقدینگی خرید تضمینی گندم مهمترین چالش و مساله است

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: میزان خرید گندم از کشاورزان از مرز 350 هزار تن گذشت و اکنون مهمترین چالش و مساله پیش روی ، تامین نقدینگی برای خرید تضمینی گندم است .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران ، علی قنبری افزود: براساس بودجه امسال اعتبار پنج هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم پیش بینی شده و یک هزار میلیارد تومان تنخواه نیز توسط بانک عامل نیز تخصیص یافته است. مبلغ سه هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای خرید این محصول را شرکت بازرگانی دولتی ایران از محل فروش گندم به کارخانجات تولید آرد، فراهم خواهد کرد.

وی گفت: اکنون عملیات خرید در هشت استان جنوبی کشور شامل خوزستان، ایلام، فارس و سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر، هرمزگان و کرمانشاه ادامه دارد.

قنبری اضافه کرد: تعداد مراکز خرید کنونی خرید تضمینی گندم به 178 مرکز می رسد و پیش بینی شده تا میزان خرید تضمینی به رقم 7.5 میلیون تن گندم در سال جاری برسد .

به گفته معاون وزیر جهاد کشاوری برای خرید 7.5 میلیون تن گندم نیاز به نقدینگی بالغ بر 9 هزار 500 میلیارد تومان وجود دارد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باید در تامین و ابلاغ اعتبار لازم برای خرید گندم امسال تسریع کند.

وی اوج خرید تضمینی گندم در کشور را از اواخر اردیبهشت تا اواخر مرداد ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: طی این مدت حداقل به اعتبار ماهانه یک هزار و 500 میلیارد تومان نیاز است که انتظار می رود این اعتبار از سوی سازمان مدیریت تخصیص یابد.

رئیس هیأت مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران خرید گندم با کیفیت را مهمترین هدف و اولویت این شرکت دانست و گفت: اکنون گندم براساس توافق دستگاه های ذیربط طبق جدول پاکی سال قبل خریداری می شود و لازم است جدول پاکی جدید هر چه سریع تر تصویب و جهت اجرا به مراکز خرید کشور ابلاغ شود. 

قنبری تاکیدکرد: بانک عامل نیز از زمان شروع خرید تضمینی گندم با شرکت بازرگانی دولتی ایران تعامل خوبی داشته و با تامین اعتبار یک هزار میلیارد تومان تنخواه برای خرید، تاکنون 400 میلیارد تومان در هشت استان برای خرید گندم به حساب کشاورزان واریز شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: دوره خریدگندم از 15 فروردین ماه سال جاری تاکنون به رقم حدود 350 هزار تن رسیده و استانداران استان های درگیر عملیات خرید، از نحوه ی خرید و پرداخت بهای گندم به کشاورزان رضایت کامل دارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.