سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بروز عارضه‌های گوارشی و مفصلی ناشی از داروهای ضد سل است

تحقیقات حاکی از آن است که بسیاری از موارد بروز عارضه‌ها و اختلالات گوارشی و مفصلی، ناشی از مصرف زیاد و بی رویه داروهای ضد سل است.

محمد صادق بهاری داروساز و متخصص داروشناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سل یکی از بیماری‌های عفونی بسیار شایع در جهان است که حدود یک سوم جمعیت دنیا به آن آلوده‌اند.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 1.5 میلیون نفر بر اثر سل جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: بسیاری از مبتلایان به سل حتی اگر جان خود را از دست ندهند، دچار عوارض و اختلالاتی می‌شوند که در بسیاری از موارد این عوارض نتیجه مصرف داروهای سل است.

بهاری تاکید کرد: تحقیقات حاکی از آن است که بسیاری از موارد بروز عارضه‌ها و اختلالات گوارشی و مفصلی، ناشی از مصرف زیاد و بی‌رویه داروهای ضد سل است.

وی یاد آور شد: علاوه بر عوارض و اختلالات گوارشی و مفصلی، مصرف غیر منطقی دارو‌های ضد سل، با مشکلات پوستی نظیر خاش و التهابات و همچنین سرگیجه، خستگی و مشکلات عصبی و بینایی در ارتباط است.

بهاری خاطر نشان کرد: یکی دیگر از نگرانی‌ها در خصوص سل و داروی آن افزایش مقاومت میکروب‌های بیماری زا در برابر سل، کاهش اثر داروها، طول مدت اقامت بیماران در بیمارستان و همچنین افزایش خطر مرگ و میر افراد مبتلا است.






انتهای پیام/
برچسب ها: گوارش ، مفصل ، سل ، ریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.