سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو انجمن ام اس ایران خبر داد:

تعرفه‌های کم ویزیت دلیل تجویز درمان‌های درآمدزا/ بیمه‌ها هم‌راستا با بیمه‌های جهانی نیستند

کرمانپور گفت: هنگامی که تعرفه ویزیت مناسبی برای پزشک در نظر گرفته نمی‌شود به مریض درمان‌هایی را توصیه می‌کند که برای وی نیز درآمد داشته باشد.

حسین کرمان‌پور، عضو انجمن ام اس ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در صورتیکه تعرفه‌های ویزیت به میران 4برابر قیمت کنونی آن افزایش پیدا کند. به دلیل آنکه ویزیت کوچکترین بخش درآمد یک پزشک را تشکیل می‌دهد، تغییری در وضعیت درآمدی وی به وجود نمی آورد.

وی افزود: هنگامی که تعرفه ویزیت مناسبی برای پزشک در نظر گرفته نمی‌شود، مریض درمان‌هایی را توصیه می کند که برای وی نیز درآمد داشته باشد، به عنوان مثال برای مریض یک نوار قلب یا سرم تجویز می‌کند.

 عضو انجمن ام اس ادامه داد: پزشک به دلیل آنکه هزینه‌های جانبی چون حقوق منشی و پرداخت قبوض آب و برق را دارد و از طرف دیگر میزان تعرفه های ویزیت به اندازه کافی نیست، مجبور می‌شود بیمار را برای درمان‌های درآمد زا بفرستد به لبنان و اروپا ویزیت پزشکان گران‌تر از ایران است و این میزان در لبنان به 80دلار می‌رسد.

کرمانپور تصریح کرد: به دلیل آنکه در ایران از ابتدا فرهنگ رایگان بودن ویزیت رایج بوده است دولت نیز جرأت نمی‌کند میزان  ویزیت پزشکان را افزایش دهد، دولت با تصویب تعرفه‌های ارزان باید برای پزشکان تامین اعتبار کند به دلیل آنکه زمان پرداخت هزینه‌های ویزیت توسط بیمه‌ها مشخص نیست.

وی درخصوص وضعیت بیمه‌ها اظهار داشت: بیمه‌ها در کشور هم راستا با بیمه‌های جهانی نیستند و پزشک باید برای گرفتن پول خود به دنبال بیمه‌ها باشد، در صورتی که بیمه‌ها باید هزینه‌های ویزیت پزشکان را به موقع پرداخت کنند.
 انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.