سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت ووشوکاران بر سر اردونشینی تیم ملی

ملکی از برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی ووشو از سه‌شنبه 15 اردیبهشت به مدت 4 روز در آکادمی ووشو واقع در مجموعه ورزشی آزادی خبر داد.

مجید ملکی، مدیر تیم‌های ملی ووشو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به منظور حضور در مسابقات جهانی اندونزی با بهترین ووشوکاران کشورمان اقدام به برگزاری رقابت‌های انتخابی بین برترین بانوان و آقایان ووشوکار در 2 بخش تالو (نمایشی) و ساندا (مبارزه) کرده‌ایم.

وی ادامه داد: رقابت‌های انتخابی در بخش آقایان طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 15 و 16 اردیبهشت و در بخش بانوان در روزهای پنجشنبه و جمعه 17 و 18 اردیبهشت در محل آکادمی ووشو برگزار می‌شود.

ملکی در خصوص ووشوکارانی که مجوز حضور در این انتخابی را دارند، گفت: در بخش آقایان و قسمت ساندا (مبارزه) 40 نفر از برترین‌های مسابقات قهرمانی کشور در 10 وزن بعلاوه 10 ووشوکاری که مدال‌های آسیایی و جهانی را کسب کردند به همراه 8 سانداکاری که توسط کادر فنی و در هنگام برگزاری مسابقات قهرمانی کشور استعدادیابی شدند در نخستین مرحله رقابت انتخابی تیم ملی ساندا شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: همانطور که گفتم در بخش ساندای آقایان 58 ساندکار در روز سه‌شنبه 15 اردیبهشت با هم رقابت می‌کنند که در نهایت 20 سانداکار به اردوی مرداد ماه دعوت می‌شوند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه مقرر شده تا در مسابقات جهانی ووشو 2015 برای نخستین بار هر روز سانداکاران پیش از مبارزات خود وزن کشی شوند و این شرایط برای همه سخت خواهد بود، کادر فنی تیم ملی ووشو نیز در نظر دارد تا 20 سانداکاری که پس از رقابت روز سه‌شنبه در اردو باقی می‌مانند در روز چهارشنبه 16 اردیبهشت نیز با هم مبارزه کنند تا هم کم کم به شرایط مسابقات جهانی عادت کنند و هم 2 نفر باقیمانده در هر وزن اولین انتخابی خود برای اعزام به مسابقات جهانی انجام دهند.

مدیر تیم‌های ملی افزود: در بخش تالو نیز 20 تالوکار به رقابت انتخابی دعوت شدند که با صلاحدید کادر فنی حدود 10 تا 11 نفر آنان برای حضور در اردوی مرداد ماه باقی می‌مانند.

ملکی در خصوص رقابت انتخابی بانوان گفت: رقابت‌های انتخابی در بخش بانوان طی روزهای پنجشنبه و جمعه 17 و 18 اردیبهشت در 2 قسمت ساندا (مبارزه) تالو (نمایش) برگزار می‌شود.

وی افزود: 35 بانوی سانداکار به این رقابت‌ها دعوت شدند که 28 نفر از آنان برترین‌های مسابقات قهرمانی کشور در 7 وزن بودند و 7 سانداکار باقیمانده جزو مدال‌آوران قهرمانی جهان و آسیا بودند، که در نهایت در بخش ساندا 14 نفر به اردو دعوت می‌شوند.

وی ادامه داد: در بخش تالو نیز 18 تالوکار برتر مسابقات قهرمانی کشور به رقابت‌های انتخابی دعوت شده‌اند و در نهایت 7 یا 8 نفر به اردوی اول مسابقات جهانی دعوت می‌شوند.

*انتخابی زودهنگام برای حفظ آمادگی ووشوکاران بود

ملکی در خصوص اینکه چرا رقابت‌های انتخابی را چند ماه زودتر از اردوها برگزار کردند، گفت: با توجه به اینکه در نظر داریم اردوهای مسابقات جهانی را مرداد ماه آغاز کنیم و رقابت‌های قهرمانی کشور نیز اسفند ماه سال گذشته برگزار شد. برای حفظ آمادگی ووشوکاران و اینکه از شرایط مسابقه دور نباشند اقدام به برگزاری رقابت‌های انتخابی در اردیبهشت ماه کردیم تا در فاصله طولانی بین اسفند گذشته تا مرداد ماه امسال نیز ووشوکاران مجبور باشند تمرین کنند تا آمادگی بدنشان حفظ شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پس از رقابت‌های انتخابی ووشوکاران دعوت شده به اردو مشخص شدند مربیان برنامه‌های تمرینی ووشوکاران را به آنان می‌دهند تا در مدت زمانی که تا اردو باقیمانده در شهرهای خود و زیر نظر مربیانشان اما با برنامه کادر فنی تیم ملی تمرین کنند ومرداد ماه با آمادگی مطلوبی وارد اردو شوند.

گفتنی است، اردوهای تیم ملی ووشو در بخش بانوان و آقایان به منظور اعزام به مسابقات جهانی اندونزی از ابتدای مرداد ماه در آکادمی ووشو برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.