سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملاقاتی به میزبانی عروسک بانوی سالخورده

«ملاقات با بانوی سالخورده» تلاشی برای زدن تلنگری به انسان دارد.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ نمایش عروسکی «ملاقات بانوی سالخورده» به کارگردانی «هادی حجازی فر» برای دومین بار پس از اجرا در تئاتر شهر اینبار از تاریخ 9 اردیبهشت تا 12 خرداد هر روز به جز شنبه‌ها در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود. 

این اثر نمایشی براساس اقتباسی از نمایشنامه‌ی «فردریش دورنمات» با بازنویسی «شعله محمدی» و «هادی حجازی‌فر» به کارگردانی «هادی حجازی‌فر» است. 

"ملاقات بانوی سالخورده" نمایشی با محوریت وضعیت و اخلاقیات حال حاضر دنیای آدمی، برنده جایزه بهترین کارگردانی و طراحی صحنه از سی‌و سومین جشنواره تئاتر فجر است.

هادی حجازی‌فر کارگردان تئاتر در خصوص نمایش خود گفت: اخلاقیات همیشه دغدغه‌ی ذهنی‌ام بوده و کهنه نمی‌شود در "ملاقات بانوی سالخورده" به نمایش وضعیت اخلاقی دنیای امروز توجه داشتم نه نقد این اوضاع هدف زدن یک تلنگر به مخاطب برای انسان بودن است تا اخلاقیات را فدای منافع خود نکند. 

کارگردان نمایش "ملاقات بانوی سالخورده" بیان کرد: نمایشنامه "ملاقات بانوی سالخورده" درباره انسان است و فرقی ندارد در کدام جغرافیا و بازه‌ی زمانی اجرا شود و تازگی از ویژگی‌های این نمایشنامه است. البته "فردریش دورنمات" در نکوهش فقر آن را به نگارش در آورده اما من به همراه "شعله محمدی" در بازنویسی رویکردی اخلاقی داشتیم و برخی شخصیت‌ها حذف و برخی صحنه‌ها اضافه شد تا به هدفمان برسیم. 

وی در ادامه افزود: امکانات خوب و کارکرد تئاتر عروسکی موجب شد تا "ملاقات بانوی سالخورده" را به صورت تئاتر عروسکی به روی صحنه ببریم. 

"حجازی‌فر" در پایان گفت: پس از اجرا کوتاه مدتی که به دلیل موزیکال بودن نمایش و مصادف شدن با ایام ماه محرم در تئاتر شهر داشتیم به دلیل استقبال خیلی خوب و حمایت "مرضیه برومند" خانه عروسک و مدیران فرهنگسرای نیاوران قرار به اجرای مجدد "ملاقات بانوی سالخورده" شد. 

بازیگران: "صادق ملکی"، "علی فلاحت پیشه"، "پریناز لطف اللهی"، "فرهاد تفرشی"، "علیرضا مدنی" و ... عروسک گردانان: "مهرسان صفاریان"،‌ "حامد ذبیحی"، "حسین دیوان"، "سجاد هاشمی" مدیر هنری طراح و سرپرست ساخت عروسک‌ها: "نازیلا نوری شاد" ترانه سرا: بهناز نادی 

شایان ذکر است "ملاقات بانوی سالخورده" در سه روز اول اجرا نمایش با 40 درصد تخفیف عرضه می‌شود. 

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Parnian khaghani
۱۹:۳۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
سلام. من در مدرسه فرزانگان درس میخوانم و باعث افتخار من است که معلمی به خوبی و استادی خانم ....در رشته تئاتر دارم.