سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

90 درصد بافت فرسوده آبیک دولتی است

بیش از 90 درصد بافت فرسوده شهر آبیک در اراضی متعلق به دولت قرار دارد.

به گزارش خبرنگارب اشگاه خبرنگاران قزوین؛ شهردار آبیک روز پنجشنبه در جلسه شورای اسلامی این شهر گفت: به دلیل معلوم نبودن تکلیف این اراضی و سند های ملکی، نوسازی در بافت فرسوده شهر نیز عملا غیرممکن شده است.

علیرضا امامقلیان با اشاره به عدم صدور مجوز از سوی شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده تصریح کرد: وقتی این افراد از شهرداری مجوز دریافت نمی کنند اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز می کنند، که این ساخت و سازها به چهره شهر آسیب های زیادی وارد کرده است.

فرماندار شهرستان آبیک هم در این جلسه با تائید مالکیت دولت بر برخی از اراضی شهر آبیک گفت: سابقه سکونت در اراضی تحت مالکیت دولت در شهر آبیک به بیش از ۵۰ سال می رسد. 

عبدالحسین داداشی افزود: بیش از ۵۰۰ خانوار در این اراضی سکونت دارند و از آنجا که ساخت و سازهای این مناطق به دلیل عدم صدور مجوز، به صورت غیرمجاز و غیر اصولی صورت گرفته باید در سریع ترین زمان چاره ای برای این مشکل اندیشیده شود. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: احترام به حقوق دیگران ایجاب می کند که هر چه زودتر این وضعیت خاتمه یابد.

حامد مانی فر از شورای اسلامی شهر آبیک خواست با تهیه گزارشی از مشخصات کامل افراد، بناها، نوع و عمر ساختمان ها، زمینه بررسی های کارشناسی قیمت زمین و مبالغ قابل پرداخت توسط مالکان را فراهم کنند.

شهر آبیک مرکز شهرستان آبیک بوده و در 60 کیلومتری شرق قزوین است. 


انتهای پیام/ا

برچسب ها: بافت ، فرسوده ، قزوین ، دولتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.