سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلار به پایین‌ترین سطح طی دو ماه گذشته رسید/ نفت آمریکا 58.5 دلار در هر بشکه

کاهش ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای جهانی و نیز کاهش اندک ذخایر نفت موجود در پایانه نفتی کاشینگ در ایالت اوکلاهاما در جنوب آمریکا موجب شد بهای نفت در بازار نیویورک افزایش یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین، وست تگزاس اینترمدییت، در پایان معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه ژوئن با یک دلار و 52  سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 58 دلار و 58 سنت رسید.

در حالی که در آغاز به کار بازار بهای نفت کاهش یافته بود، اعلام کاهش نیم میلیون بشکه ای ذخایر پایانه کاشینگ که به عنوان مرجع قیمت گذاری نفت خام وست تگزاس اینترمدیت مورد استفاده قرار می‌گیرد، موجب شد بهای نفت روند افزایشی پیدا کرد. این ذخایر از اواخر نوامبر تا کنون رو به گسترش بود.

جان کیلدوف از موسسه اگین کاپیتال Again Capital که اطلاعات و تحلیل‌های لازم  را در خصوص مسائل نفتی و نوسانات رائه می‌کند، در این‌ باره می‌گوید: بهای دلار نیز که به پایین‌ترین میزان طی دو ماه گذشته رسیده است، بر بازار بسیار تأثیر داشت. دلار ارزان خرید نفت را تسهیل می‌کند.

وی افزود: «تحولات اخیر یمن و نیز تغییرات در کابینه سلطنتی عربستان نیز بر بازار تأثیر گذار بود.»

به علاوه؛ به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، بهای نفت در پی آن نوسان پیدا کرد که وزارت بازرگانی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد آهنگ رشد اقتصادی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در سه ماهه نخست امسال تنها دو دهم درصد رشد داشته است که از یک درصد پیش بینی شده توسط تحلیلگران بسیار کمتر بوده است. 

یک تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور می‌گوید آهنگ کند رشد اقتصادی و کاهش حجم صادرات آمریکا نشان از وجود مشکلات عمیقی در این کشور دارد.

گفتنی است؛ هر بشکه نفت خام برنت دريای شمال 27 سنت کاهش قيمت داشت و 65 دلار و 57 سنت به فروش رسيد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، قیمت ، نفت ، نیویورک ، دلار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.