سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس زراعت مطرح کرد

نبود آموزش دلیلی بر کاهش بهره وری در کشاورزی

میزان تقاضا برای ورود به دانشگاه های کشاورزی رو به کاهش بوده و این به ضرر صنعت کشاورزی کشور است.

فاطمه رضایی کارشناس ارشد زراعت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه در این سالها توجه چندانی به ریشه یابی مشکلات بخش کشاورزی نشده است و اگر کاری صورت گرفته باشد به صورت مقطعی بوده و تاثیرگذار نیست.

وی ادامه داد: سالهاست که در کشور کار زراعت به صورت سنتی انجام می شود و غالب کشاورزان سواد آکادمیک نداشته و با شیوه های صحیح و روز دنیا آشنا نیستند.

رضایی بیان داشت: به دلیل اطلاعات کم کشاورزان، معمولا زیان و خسارت وارد در بهره برداری از محصولات زراعی بیشتر است زیرا غالبا کشاورزان نمیدانند که کدام بذر یا کود مناسب خاک منطقه زراعی بوده و  یا از چه سمی برای آفت کشی استفاده کنند، مناسبتر است.

این کارشناس زراعت ادامه داد: از سوی دیگر دانش آموختگان دانشگاههای کشاورزی به جهت وجود برخی از مشکلات نمی توانند جذب این کار شوند.

وی در خصوص مشکلات موجود در جذب دانشجویان و فارق التحصیلان رشته کشاورزی به این کار بیان داشت: بالا بودن اجاره بهای زمین، هزینه های بالای آب، برق، کود و بذر و همچنین نبود تسهیلات لازم از مهمترین عواملی هستند که پیش روی دانشجویان و فارق التحصیلان رشته کشاورزی قرار دارد.

این کارشناس زراعت ادامه داد: به دلیل کمبود نیروی متخصص در بحث زراعت بیشترین سود را دلالان میبرند، دلالان محصول  را زودتر از موعد و به قیمت ارزانتری خریداری کرده و پس از برداشت محصول را به قیمت بالاتری به فروس میرسانند.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان تقاضا برای ورود به دانشگاه های کشاورزی بسیار کاهش یافته و  این به ضرر صنعت کشاورزی کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشاورزی ، دانشگاه ، زراعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.