سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر:

گلایه راستگو از اظهارات دوستی

در یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر ضمن بررسی لایحه آئین نامه توسعه ساماندهی و ارتقای کارآفرینی در شهر تهران، اظهارات ارائه شده از سوی دوستی مورد واکنش راستگو قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران در بررسی لایحه آیین نامه توسعه ساماندهی و ارتقای کار آفرینی در شهر تهران، پیشنهاداتی از جانب دوستی مبنی بر حذف رئیس ستاد ساماندهی فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران ارائه شد که با واکنش راستگو مواجه شد.

راستگو در این زمینه اظهار کرد: اگر قرار باشد در هر طرح و لایحه‌ای که اسم راستگو در آن است، مخالفت کنیم، ظلم به نظام و مردم شهر تهران است، چرا که تعداد زیادی از مردم من را به عنوان عضو شورا انتخاب کرده‌اند و شما نیز اگر بضاعت دارید در حیطه توان خود فعالیت کنید، چرا که اگر میزان اطلاعات شما در خصوص مسائل اجتماعی و فرهنگی بود، قطعا به عنوان عضو این کمیسیون انتخاب می‌شدید.

وی ادامه داد: ما برای حل مسائل و معضلات شهر تهران جمع شده‌ایم و اگر هم صحبتی در رابطه با لوایح و طرح‌ها صورت می‌گیرد، تنها در راستای دفاع از حق مردم است.

 وی در خصوص این لایحه نیز با توجه به نظر برخی از اعضا در خصوص فعالیت سیاست گذاری و تغییر نام آن گفت: با تغییر نام این شورا از اجرایی به سیاست گذاری می‌توان اختلافات مطرح شده در این زمینه را حل کرد.

وی با بیان اینکه این لایحه از 5 سال گذشته در دستور کار شهرداری و شورا بوده است، چندین بار نیز جهت بررسی به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به عنوان مرجع رسیدگی به آن ارجاع داده شده است، افزود: اگر مسائل امروز مطرح می‌شود، به دلیل عدم مطالعه‌ی دوستان در سایر حوزه‌ها بوده و اگر حساسیتی هم بوده، چرا در جلسه علنی ارائه شده که همه حساس شوند و موضع گیری کنند.

راستگو تاکید کرد: تجربه فعالیت در وزارت کار به عنوان مدیر کل اشتغال زنان از سوی بنده بیانگر آن است که تمامی اعضای کمیسیون اهل نظر بوده و اگر کاری انجام می‌شود، بر مبنای نظر کارشناسی است.

 لایحه "آئین نامه توسعه ساماندهی و ارتقای کارآفرینی در شهر تهران" با نظر اکثریت اعضا به تصویب رسید.

در ادامه بررسی لایحه آیین نامه توسعه و ساماندهی و ارتقای کارآفرینی در شهر تهران که موجبات مشاجره بین اعضای شورای شهر را به همراه داشت، فاطمه دانشور عضو شورای شهر اظهار کرد: اصرار دارم که شأن اعضا در شورا حفظ شود و بررسی لوایح و طرح‌ها با این عکس‌العمل ها مواجه نشود  و همچنین از شهرداری تهران خواستارم که  پاسخگویی به موقع به مکاتبات داشته باشد، چرا که این مدت طولانی برای پاسخ به مشکلات شهری می‌تواند باعث تضییع حقوق شهروندان شود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.