سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرستاده سابق سازمان ملل در امور یمن:

تحریم های تسلیحاتی جدید ممکن است مانع رسیدن کمک های بشردوستانه شود

جمال بن عمر اعلام کرد تحریم های تسلیحاتی جدید به یمن ممکن است مانع رسیدن کمک های انسان دوستانه شود.

به گزارش  سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، جمال بن عمر در آخرین سخنان خود در سمت فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز گذشته هشدار داد تحریم های تسلیحاتی جدید علیه انصارالله ممکن است مانع تحویل کمک های بشردوستانه به یمن شود.

بن عمر در سخنانی در حضور اعضای شورای امنیت سازمان ملل گفت متأسف است که پس از هشدارهای وی، این شورا با اقدامی جدی انجام نداد.

وی پس از جلسه شورای امنیت در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: اجرای تحریم های تسلیحاتی جدید ممکن است مانع رسیدن کالاهای تجاری و کمک های بشردوستانه مانند غذا وسوخت و خدمات بهداشتی به یمن شود.

بن عمر همچنین گفت: من به شورای امنیت اعلام کردم شکست روند سیاسی انتقال قدرت تقصیر هیچ طرفی نیست؛ بلکه نتیجه اشتباهات پی در پی و محاسبات نادرست تمامی طرفهاست.

بحران انسانی در یمن

رویترز گزارش داد مسئولان امدادرسانی در یمن روز گذشته اعلام کردند اوضاع انسانی در این کشور فاجعه بار است .به گفته سازمان ملل 12 میلیون نفر در این کشور نیازمند کمک هستند.

"ماری کلیرفغالی،" سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: "وضع دشوار شده است و کلمات نمی تواند وخامت آن را نشان دهد؛ این یک بحران است، بحرانی انسانی"

"عز الدین الأصبحی،" وزیر حقوق بشر یمن نیز در نشستی مطبوعاتی در ریاض پایتخت عربستان گفت: وضع بصورتی درآمده است که یمن به شکلی ناراحت کننده به بیش از 100 سال قبل بازگشته و تاریخ به علت بمباران زیرساخت ها به خصوص در عدن، ضالع و تعز همانند آن را به خود ندیده است.

از سوی دیگر، شبکه خبری العربیه در خبری فوری اعلام کرد: گارد مرزی عربستان پس از نزدیک شدن نیروهای انصارالله به مرزهای این کشور، آنها را گلوله باران کردند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.