سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ربیعی در بیست‌وششمین جشنواره ملی امتنان از کار و تولید:

کارگران خواهان چرخش همزمان سانتریفیوژ و کارخانه‎ها هستند

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی گفت: دست‌ها و قلب‌های پرمهر کارگران در راه شعار چرخش هم‌زمان سانتریفیوژ‌ها و کارخانه‌هاست، کارگران سربازان این کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران «علی ربیعی» وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در بیست‌وششمین جشنواره ملی امتنان از کار و تولید خطاب به رئیس جمهور گفت: شما در جمع کسانی حاضر شده‌اید که به خوبی می‌دانند که تحریم‌ها کاغذ پاره نیست. 

وی افزود: شما در جمع کسانی هستید که شاید از این مذاکره چیزی نمی‌دانند. اما تأثیر مذاکره ظریف را با گوشت و پوست می‌دانند.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: آیین‌نامه‌هایی به منظور رسیدگی به مسائل زنان کارگر آماده کرده‌ایم، امروز بیش از 8500 هزار نفر از حاشیه‌نشینان شهری بیمه شدند.

وی ادامه داد: دست‌ها و قلب‌های پرمهر کارگران در راه شعار چرخش هم‌زمان سانتریفیوژ‌ها و کارخانه‌هاست، کارگران سربازان این کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

ربیعی ادامه داد: شما در جمعی حاضر شدید که اغلب با هیاهوی سیاست بیگانه‌اند، اما تأثیر دیپلماسی را بر کار خود به خوبی می‌دانند و قدردان زحمات رئیس جمهور در عرصه‌های مختلف هستند. 

وزیر کار و رفاه اجتماعی خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: شما در سال گذشته در همین تریبون دستوراتی به بنده در جهت رفاه حال کارگران دادید که با افتخار اعلام کنم به بخش بزرگی از آن جامع عمل پوشانده‌ایم.

ربیعی در ادامه ارائه گزارش خود به رئیس جمهور درباره وضعیت درمان کارگران گفت: شما بیان کردید که وضعیت درمان کارگران را بهبود ببخشید و این درحالی است که تمام کارگرانی که در مشاغل غیررسمی بودند و بهره‌ای از درمان نمی‌بردند همگی بیمه شده‌اند. 

وی اضافه کرد: هیچ کارگری چه رسمی و چه غیررسمی و هیچ کشاورزی وجود ندارد که فاقد دفترچه درمان باشد و امروز بیش از 8هزار و پانصدهزار نفر از حاشیه‌نشینان شهری و روستایی بیمه شده‌اند.

وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: با تمام تلاش‌هایی که در جهت رفاه کارگران انجام داده‌ایم هنوز نارسایی‌هایی داریم اما تأمین اجتماعی هر روز بهتر از دیروز و در خدمت کارگران است.

وی ادامه داد: بیمه صدهزار نفر از کارگران ساختمانی را آغاز کردیم و تا پایان امسال به سرانجام خواهیم رساند. 

ربیعی افزود: تلاش کردیم در سال گذشته از ریزش 240 هزار شغل جلوگیری کنیم و امسال در وزارتخانه کارگران، هم کارفرمایان و هم کارگران به وزیر شما در وزارتخانه اعتماد کامل دارند و این نشان از اعتماد به دولت روحانی در میان کارگران است.

وزیر کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در سال گذشته 10 میلیون نفر از کسانی که دچار فقر غذایی بودند را شناسایی کرد و دستور شما را مبنی بر اینکه هیچ سفره‌ای خالی از پروتیین و کالری نباشد را با جدیت دنبال کردیم.

ربیعی در پایان با اشاره به طرح حداقل یک شغل در هر خانه خاطرنشان کرد: در این زمینه کار سخت و طولانی داریم اما تلاش می‌کنیم که به هدف خود برسیم و امیدواریم شاهد آن باشیم که هیچ ایرانی بدون تأمین اجتماعی نباشد و بیمی از بازنشستگی نداشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشور ، اقتصاد ، چرخش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.