سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اساتيد و دانشجويان دانشكده مهندسي راه آهن:

صنعت مترو تهران مطابق استانداردهاي بين المللي ساخته مي شود

اساتيد و دانشجويان دانشكده مهندسي راه آهن، تدابير فني و عملياتي در اجراي پروژه هاي مترو تهران را مطابق با استاندارد هاي بين المللي ارزيابي كرده و مجموعه اقدامات صنعتگران صنعت مترو تهران را تمجيد كردند.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، دكتر ميرمحمد صادقي استاد دانشكده مهندسي راه آهن و مدرس واحد درسي روسازي پيشرفته اين دانشگاه كه سرپرستي اين گروه از دانشجويان را بر عهده داشت، اظهار كرد: انجام چنين بازديدهايي را در افزايش ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه حمل و نقل ريلي درون شهري بسيار موثر دانست.

وي افزود: دانشكده مهندسي راه آهن به عنوان تنها دانشكده مهندسي راه آهن خاورميانه مي تواند در راستاي نيازهاي صنعت، آموزش و پژوهش هاي اساسي را انجام دهد. اين استاد دانشكده مهندسي راه آهن از كليه دست اندركاران صنعت مترو به دليل ايجاد اين ارتباط موثر و مفيد ميان صنعت و دانشگاه تقدير كرد. 

 در اين بازديد علمي كه گروهي از دانشجويان دانشكده مهندسي راه آهن دانشگاه علم و صنعت ايران در مقاطع تحصيلي كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا به سرپرستي يكي از اساتيد اين دانشگاه از مراحل ساخت روسازي پروژه بخش شمالي خط سه مترو تهران بازديد كردند. مجري، كارشناسان شركت مترو و مشاور طرح نيز حضور داشت، ابعاد مختلف طراحي و اجراي اين پروژه و بومي سازي بخش هاي مهم آن تشريح شد. پروژه 18 كيلومتري بخش شمالي خط سه مترو تهران به دليل ثبت ركوردهاي بي نظير در تاريخ ساخت مترو در ايران،  از جمله در زمينه لاينينگ و نيز ساخت و تكميل پروژه در حداقل زمان ممكن، مورد توجه اغلب دانشگاهيان،  متخصصين و پژوهشگران اين رشته واقع شده است.  هم اكنون شركت مترو تهران و حومه در بخش ساختمان مترو، صددر صد به خودكفايي رسيده است و به لطف پيگيري و اجراي سياست راهبردي حمايت از ساخت داخل، حدود 50 درصد تجهيزات موردنياز براي تكميل و راه اندازي خطوط مترو توسط شركت هاي خصوصي فعال كشور تامين مي شود. 

مراحل ساخت روسازي شامل طراحي و اجراي بنچ مارك، كوپلاژ بندي، روش تنظيم هندسه خط، جانمايي ها و اقدامات انجام گرفته در روسازي جهت اتصال آن با سيستم هاي تجهيزات علائم، سيگنالينگ و برق است. در اين بازديد علمي، دانشجويان ضمن آشنايي با تكنولوژيهاي نوين در روسازي مترو و موضوعات مورد نياز اين صنعت براي اجراي پروژه هاي دانشگاهي، تدابير فني و عملياتي در اجراي اين پروژه و ديگر خطوط در دست ساخت مترو تهران را  مطابق با استاندارد هاي بين المللي ارزيابي كرده و مجموعه اقدامات صنعتگران مترو تهران را تمجيد كردند. 

ساخت بخش شمالي خط سه مترو تهران با 18 كيلومتر و 11 ايستگاه از ارديبهشت ماه سال گذشته آغاز شده و قرار است نيمه اول سال جاري به بهره برداري برسد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.