سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه حلی برای از بین بردن پف زیر چشم

دکتر کی‌پور، استفاده از عینک‌های آفتابی مناسب را در کاهش پف زیر چشم ضروری دانست.

دکتر کی‌پور، اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: اصولاً برای کاهش طبیعی پف و چروک زیر چشم باید در درجه اول به اصلاح سبک زندگی و نیز رعایت الگوهای تغذیه سالم مبادرت کرد.

وی افزود: استفاده از کرم‌های محافظت کننده در برابر نور خورشید نیز موثر می‌باشد، این کرم‌ها باید حاوی Spf30، اکسید تیتانیوم و زینک باشند و تمامی نواحی پیرامون چشم را بپوشانند، علاوه بر آن تغذیه غذاهای غنی از ویتامین D نظیر شیر، تخم‌مرغ، پنیر و همچنین غذاهای حاوی ویتامین A مثل هویج و اسفناج نیز در جلوگیری از ایجاد چروک یا حالت پف کردگی در زیر چشم موثر هستند.

وی، تصریح کرد: غذاهای دریایی غنی از امگا 3 توام با استفاده از آب‌میوه‌ها در وعده صبحانه در تامین ویتامین روزانه کمک می‌کند، بیش از هرچیز استراحت و خواب کافی و نوشیدن آب به اندازه مناسب و پرهیز از استعمال دخانیات یا نوشیدنی های الکلی و استفاده از عینک‌های آفتابی استاندارد در کاهش چروک و پف چشم تاثیر گذار می باشند.

وی، در پایان گفت: تغذیه پوست و محافظت کامل از چشم در برابر عوامل محرک از قبیل نور خورشید از طریق خون رسانی بیشتر می‌تواند صورت بگیرد، علاوه بر این موارد محدود کردن مصرف نمک درکاهش پف و چروک زیر چشم در وعده غذای شام الزامی است. 




انتهای پیام/

برچسب ها: پف چشم ، خواب ، ویتامین ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.