سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیرعبداللهیان:

آل سعود حق ندارد برای دیگران در منطقه تعیین تکلیف کند/ ممانعت عربستان از ارسال کمک‌ به یمن بدون واکنش نخواهد ماند

معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه گفت: رفتار عربستان در محاصره یمن و ممانعت از ارسال کمک‌های انسان دوستانه بدون واکنش نخواهد ماند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه، گفت: همه گزینه‌ها برای کمک به مردم یمن و ارسال فوری کمک‌های انسان دوستانه و انتقال مجروحین مورد توجه ماست.  
 
وی با بیان اینکه عربستان حق ندارد برای دیگران در منطقه تعیین تکلیف کند، ادامه داد: نتیجه مداخله نظامی عربستان در بحرین آن شد که علاوه بر صد‌ها کشته و مجروح و زندانی، بین مردم و حکومت فاصله عمیق و بحران بی‌ثباتی در کشور إیجاد شود که متاسفانه تا به امروز ادامه دارد.  
 
عاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه تصریح کرد: اکنون نیز نتیجه تداوم تجاوز سعودی به یمن چیزی جز ناامنی عربستان و منطقه مشترک ما نخواهد بود.  
 
امیرعبداللهیان افزود: انتظار می‌رفت سعودی در مسیر تقویت امنیت پایدار منطقه گام بردارد اما اکنون خود مشکل اصلی در بی‌ثبات کردن منطقه به شمار می‌رود و امیدواریم با تغییر رویکرد غلط موجود، نقش سازنده در منطقه ایفا کند.  
 
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: تهران همواره از گفت‌و‌گوی دو کشور در مسیر دیپلماتیک حمایت کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: عربستان ، یمن ، واکنش ، ممانعت ، ایران ، کمک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.