سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکن آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هدف اصلی رژیم صهیونیستی از حمله به سوریه حمایت از جریان‌های تروریستی است

یک کارشناس حوزه خاورمیانه گفت: هدف اصلی رژیم صهیونیستی از حمله به سوریه حمایت از جریان‌های تکفیری و تروریستی است، آن ها این حملات را در جهت پشتیبانی لجستیکی و دادن روحیه به تروریست‌ها انجام می‌دهند.

"غضنفر رکن آبادی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مناطقی در شرق ریف دمشق اظهارداشت: این موضوع، بحث جدیدی نیست و تا به حال موارد متعددی بوده و هدف اصلی هم در جهت حمایت از جریان‌های تکفیری و تروریستی بوده است.
 
این کارشناس حوزه خاورمیانه گفت: نیروهای تکفیری و تروریستی هر زمانی که با مشکل مواجه شوند و یا نیروهای دفاعی مردمی و ارتش سوریه پیشروی‌هائی را داشته باشند و عملیاتی را انجام می‌دهند با چنین واکنش هایی از طرف نیروهای صهیونیستی مواجه می‌شوند.
 
وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در جهت پشتیبانی لجستیکی و دادن روحیه به تروریست‌ها، برای اینکه در واقع صحنه را ترک نکنند، این حملات را انجام می‌دهند؛ این دفعه اول نیست و احتمالا دفعه آخر هم نخواهد بود.
 
این کارشناس حوزه خاورمیانه ادامه داد: این پرونده باز است و فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد، پیگیری‌های راه حل سیاسی همچنان در دستور کار است و ادامه دارد، اما با توجه به تعداد تحولات در منطقه و جامعه بین‌المللی، موضوع سوریه یک مقدار نسبت به آن تمرکزی که وجود داشته، کمتر شده است.
 
 وی در پاسخ به سوال دیگری که ناامنی در سوریه به یک پارادایم و الگوی مسلطی تبدیل شده است چرا غرب و جبهه عربی صهیونیستی این الگو را دنبال می‌کنند، گفت: چون امنیت اسرائیل حرف اول را می‌زند و تایمن امنیت این رژیم صهیونیستی برای غرب دارای اهمیت است. 

شایان ذکر است؛ جنگنده های رژیم صهیونیستی چند شب پیش مواضع حزب‌الله و نیروهای سوری در شرق ریف دمشق را بمباران کردند.

گفتنی است؛  این حملات با هدف انهدام تسلیحات استراتژیک و موشک‌های دور برد سوریه و حزب‌الله انجام شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سوریه ، تکغیری ، حمله ، جنگنده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.