سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسپوتنیک خبر داد؛

گفتگوهای ايران و روسيه در خصوص ساخت تاسيسات برق هسته‌ای

معاون رئيس شرکت روس‌اتم روسيه و معاون رئيس سازمان انرژی اتمی ايران درخصوص توسعه نيروگاه برق و تحويل تاسيسات به ايران با يکديگر گفتگو کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از اسپوتنیک، معاون رئيس شرکت روس‌اتم روسيه و معاون رئيس سازمان انرژی اتمی ايران درخصوص توسعه نيروگاه برق و تحويل تاسيسات به ايران با يکديگر گفتگو کردند.

موضوع مذاکرات روسيه و ايران، بحث ساخت دومين و سومين تاسيسات برق هسته‌ای بوشهر و همچنين واگذاری اداره اين تاسيسات به ايران پس از رفع محدوديت‌ها عليه غنی‌سازی اورانيوم توسط اين کشور، بود.

این مذاکرات نشان دهنده آن است که اداره کامل این تاسیسات در نهایت به ایران واگذار خواهد شد و این امر پس از آن رخ خواهد داد که روسیه اقدام به بازرسی سوخت هسته‌ای تولید ایران کند. این دو تاسیسات برق قرار است طی ده سال آینده ساخته شوند.

بر اساس توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران که روز دوم آوریل به دست آمد، تولید سوخت هسته‌ای ایران به مدت ده سال و همچنین ذخایر اورانیوم غنی سازی شده این کشور نیز به مدت پانزده سال محدود خواهد شد.

شرکت برق اتمی روس‌اتم در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: مسائل مربوط به ساخت واحدهای جدید تاسیسات برق هسته‌ای ساخت روسیه و همچنین همکاری در زمینه‌های مربوطه به طور تفصیلی مورد بحث قرار گرفت.

این تاسیسات جدید از دو رئاکتور بهسازی شده با طراحی (VVER) بهره خواهند برد. هر یک این رئاکتورها با تولید یک هزار مگاوات،‌ حجم تولید برق هسته‌ای ایران را به سه برابر خواهند رساند.



انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، ایران ، روسیه ، اتمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.