سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش قابل توجه آسیب‌های حاد کلیوی در افراد جوان

بررسی‌ها نشان می‌دهند سن ابتلا به آسیب‌های حاد کلیوی کاهش یافته، به طوریکه موارد این بیماری‌ها و آسیب‌ها میان افراد جوان افزایش قابل توجهی داشته است.

حامد صفایی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از نگرانی‌های مهم بهداشتی و درمانی در سال‌های اخیر، گسترش بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار میان افراد جامعه است که نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش سن بروز بیماری‌های کلیوی موضوعی جدی و مهم است، تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند سن ابتلا به آسیب‌های حاد کلیوی کاهش یافته به طوریکه موارد این بیمار‌ها و آسیب‌ها در میان افراد جوان افزایش قابل توجهی داشته است.

این متخصص تصریح کرد: موضوع نگران کننده عدم تشخیص به موقع بیماری‌ها و آسیب‌های کلیه و در نتیجه شدت یافتن این بیماری است.

وی یاد آور شد: نبود علائم مشخص موجب عدم تشخیص به موقع بیماری‌ها و اختلالات کلیوی و در نتیجه پیشرفت این بیماری‌ها شده که در نتیجه این موضوع نیز هزینه‌های جانی و مالی نیز به شدت افزایش یافته است.

صفایی خاطرنشان کرد: اغلب عوامل مرتبط با بروز بیماری‌های کلیوی و کاهش سن این بیماری‌ها، مربوط به الگو‌های نادرست زندگی و ابتلا به بیماری های نظیر بیماری قند و افزایش فشارخون است. 




انتهای پیام/

برچسب ها: کلیه ، بیماری ، علوم پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.