سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیویورک تایمز به نقل از اوباما:

نتانیاهو تا پایان دوره مذاکرات هسته‌ای با ایران به کاخ سفید دعوت نمی‌شود

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در جمع رهبران یهودیان آمریکا گفته با نخست وزیر اسرائیل تلفنی در تماس است اما دیدار حضوری با وی در کاخ سفید به پس از پایان دوره مذاکرات هسته‌ای( ۱۰ تیر) با ایران موکول خواهد شد

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از تسنیم ،رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در جمع رهبران یهودیان آمریکا گفته با نخست وزیر اسرائیل تلفنی در تماس است اما دیدار حضوری با وی در کاخ سفید به پس از پایان دوره مذاکرات هسته‌ای( 10 تیر) با ایران موکول خواهد شد.

روزنامه نیویورک تایمز می نویسد باراک اوباما هفته گذشته برخی از رهبران یهودی و لابی های صهیونیستی در آمریکا را به کاخ سفید دعوت کرد تا آنها را نسبت به تعهد قوی آمریکا به اسرائیل مطمئن سازد. اوباما در پاسخ به این سوال که آیا وی به زودی با نتانیاهو دیداری خواهد داشت گفته فعلا خیر. این اقدم اوباما در پی ایجاد اختلاف با بنیامین نتانیاهو درباره توافق احتمالی هسته ای با ایران به وجود آمده است. نتانیاهو به کررات علیه مذاکرات هسته ای در جریان اظهار نظر کرده است و سخنرانی وی در کنگره آمریکا موجی از انتقادات را از سوی مقامات دولت اوباما به همراه داشت. آنها اعلام کردند نتانیاهو هیچ طرح جایگزین و واقع بینانه ای در موضوع هسته ای ایران ارائه نکرد.

علاوه بر موضوع هسته ای ایران، شکست مذاکرات سازش اعراب و اسرائیل علی رغم تلاش های فراوان جان کری، وزیر خارجه آمریکا و ادامه شهرک سازی های اسرائیل در سرزمین های اشغالی باعث دلخوری دولت اوباما شده است.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید ما در حال تغییر دیدگاه خود نسبت به راه حل دو دولت هستیم و نه روابطمان با اسرائیل. ساکی با تایید اختلافات در سیاست ها، بر تعهد آمریکا برای حمایت از امنیت اسرائیل تاکید می کند.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.