سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبادله تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری هزار و 21 کیلومتر آزادراه

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در شانزدهمین نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی از مبادله تفاهم نامه سرمایه گذاری هزار و 21 کیلومتر آزادراه به میزان 150 هزار و 520 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی  باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور،عصر دیروز شانزدهمین نشست شورای هماهنگی روسای مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست معاون ساخت و توسعه آزادراهها ضمن بیان تاریخچه ای از نحوه احداث آزادراه ها در کشور در تعریف آزادراه گفت: این نوع از راه با حداقل 4 خط عبور که مسیرهای رفت و برگشت آن از هم جدا، دو طرف آن محصور و بدون تقاطع همسطح و در آن دسترسی با کنترل کامل است که عبور پیاده، دوچرخه، سایر وسایل نقلیه غیر موتوری و در موردهایی عبور تمام یا بخشی از وسایل نقلیه تجاری نیز ممنوع است.

 حسن احمدی نوری میزان آزادراه های در دست بهره برداری را 2 هزار و 316 کیلومتر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر هزار و 306 کیلومتر آزادراه در دست ساخت و آماده اجرا، هزار و 667 کیلومتر آزادراه در دست مطالعه و هزار و 359 کیلومتر آزادراه آماده سرمایه گذاری است.

وی یادآور شد: میزان اعتبار مورد نیاز برای احداث آزادراههای در دست ساخت، در دست مطالعه و آماده برای احداث حدود 395 هزار میلیارد ریال است که با مساعدت مجلس شورای اسلامی و بخش خصوصی در صورت تامین در احداث آزادراهها در کشور شاهد برداشتن گام بلندی خواهیم بود.

احمدی نوری همچنین از مبادله تفاهم نامه سرمایه گذاری هزار و 21 کیلومتر آزادراه به میزان 150 هزار و 520 میلیارد در دولت تدبیر و امید خبر داد.

معاون ساخت و توسعه آزادراهها ادامه داد: آزادراه های کنارگذر جنوبی تهران به طول 158 کیلومتر، تبریز-شهر جدید سهند به طول 20 کیلومتر، کرمان-بندرعباس به طول 370 کیلومتر، تبریز-مرند-بازرگان به طول 250 کیلومترو حرم تا حرم حدفاصل سبزوار-نیشابور-مشهد به طول 223 کیلومتر پروژه های آزادراهی هستند که در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه سرمایه گذاری آنها منعقد شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.