سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

آتشی که قرار بود به جان بازار وکیل بیفتد

حادثه آتش سوزی در شیراز آخرین بار در روز جمعه به علت ساخت بالابر در مغازه بوده و این آتش سوزی بدلیل پرتاب جرفه‌های ناشی از آن که روی اجناس حجره‌ها بوده اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز ، طی دو سال اخیر موضوع ایمن‌سازی بازار وکیل یکی از موارد مد نظر مسئولان شهرداری و برق شیراز بوده است، طرحی که به عقیده کارشناسان سازمان آتش‌نشانی جواب داده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز،در مورد علت آتش سوزی بروز این حادثه گفت: اجرای جوشکاری در مغازه خرازی که به‌علت ساخت بالابر در مغازه  بوده و پرتاب جرقه‌های ناشی از آن روی اجناس موجود در یکی از حجره‌های بازار موجب شعله‌ور شدن مواد قابل اشتعال در این محل شد و با گسترش شعله و حرارت، آتش به روکش ایزوگام یک تکه سرایت که موجب تسریع حریق به بام بازار شد.

شایق افزود: یکی از مشکلات بازار وکیل، دسترسی‌های بسیار سخت و صعب به این مکان تجاری است، اما پیش از این وضعیت نابسامان برق‌رسانی و نبود امکانات لازم برای امدادرسانی، نظیر سیستم‌های آتش‌نشانی، کار را دشوارتر کرده بود.

شایق بیان کرد: برای تردد در مسیرهای باریک، موتورهای سه‌چرخ آتش‌نشانی پیش‌بینی و تأمین شده است، در این حادثه هم خودروهای آتش‌نشانی و هم موتورهای سه‌چرخ به محل اعزام و ظرف مدت 10 دقیقه حریق را کنترل کردند.

مهدی شایق می گوید:اگر حادثه روز جمعه و در زمان تعطیل حادث نشده بود، شرایط بسیار متفاوت بود، اما با این حال تأکید دارد، که پیش‌بینی و نصب شیرهای آتش‌نشانی در بازار وکیل، راهکاری بوده که براساس نگاهی کارشناسانه انجام شده و نتیجه‌بخشی آن هم در این حادثه و مهار آن اثبات شده است.

شایق خاطرنشان کرد: کل زمان اطفا حریق بازار وکیل یک‌ساعت و 19 دقیقه بوده است.

یادآور می شود: بار دیگر هشدارهایش در خصوص ناایمن بودن محدوده بازار وکیل که بازار وکیل آتشی زیر خاکستر است، به موقعیت ویژه و جایگاه این بازار میراثی همه‌ی اقدامات نهادها و سازمان‌های شهری زمانی مفیداست که شهروندان، کسبه و بازاریان خود را در حفظ و نگهداری آن مسئول بدانند.


انتهای پیام/م










تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.