سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ارزش سهام در آسیا

ارزش سهام روز پنجشنبه در بازار آسیا با افزایش همراه شد، این در حالی است که خبرهایی در ارتباط با افزایش کمک‌های اقتصادی دولت چین شنیده می‌شود و همچنین کاهش ارزش ین سبب بهبود فعالیت‌های صادرکنندگان ژاپنی شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، ارزش سهام وال استریت با افزایش همراه شده است و این در حالی است که ارزش دلار افزایش یافته اما ارزش یورو به سبب نگرانی‌ها درباره آینده یونان در منطقه یورو با کاهش همراه شده است.

بر اساس این گزارش، ارزش سهام در بازار توکیو 34 صدم درصد، در بازار هنگ کنگ 90 صدم درصد و در سئول نیز 55 صدم درصد افزایش یافت. ارزش سهام در بازار سیدنی تغییری نداشت.

اچ اس بی سی اعلام کرد شاخص اولیه مدیران خرید درباره فعالیت های صنعتی در چین در ماه آوریل کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود طی 12 ماه رسید. جدیدترین ارقام منتشر شده نیز نشان می‌دهد رشد اقتصادی دومین اقتصاد جهان روند کندی دارد.

شاخص مدیران خرید در چین در ماه آوریل 49 ممیز دو دهم درصد بود و این در حالی است که این رقم در ماه مارس 49 ممیز شش دهم درصد بود.

با این حال، این خبر سبب افزایش ارزش سهام در بازار هنگ کنگ و شانگهای شد زیرا گفته می‌شود مقامات چینی در تلاش برای انجام اقدامات اقتصادی هستند.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از استان شامو تحلیل گر مسائل بازار در موسسه آی جی در ملبورن گزارش  داد:«پیش بینی می‌کنم شاخص‌ها در چین طی چند ماه آینده با کاهش همراه باشند.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از هنگ کنگ، این در حالی است که در بازار نیویورک شاخص سهام داو جونز 49 صدم درصد، اس اند پی 51 صدم درصد و نزدک 42 صدم درصد افزایش داشتند.

افزایش خبرهایی درباره بهبود میزان فروش مسکن در ماه مارس سبب افزایش ارزش دلار در بازار آسیا شد تا جایی که هر دلار در مقابل 120 ممیز یک ین معامله شد. در بازار نیویورک، هر دلار در مقابل 119 ممیز 89 ین داد و ستد شده بود.

هر یورو نیز در مقابل یک ممیز 798 دلار و 128 ممیز 41 ین داد و ستد شد.

ارزش یورو در پی نگرانی هایی درباره بازپرداخت وام از سوی یونان با کاهش همراه شد. در حالی که وزرای دارایی منطقه یورو قرار است اواخر این هفته در ریگا - پایتخت لتونی نشست برگزار کنند، تحلیل گران هشدار می‌دهند آتن ممکن است تنها چند هفته برای بازپرداخت بدهی هایش فرصت داشته باشد و احتمالاً از منطقه یورو خارج خواهد شد مگر آن که با اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول برای دریافت هفت میلیاراد و 200 میلیون یورو از وامش به توافق برسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، افزایش ، ارزش ، سهام ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.