سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم:

در سال 94 کرسی‌های آزاد‌اندیشی رونق می‌یابد

هاشمی گفت: آنچه تا‌کنون در زمینه کرسی‌های آزاد اندیشی شکل گرفته مورد رضایت نیست و در سال 94 کرسی‌های آزاداندیشی رونق می‌یابد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ سید ضیا‌ء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری‌ عصر دیروز در حاشیه نشست انجمن‌های علمی ایران که در سالن همایش‌های وزارت علوم برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: روند تحولات کشور در حوزه اقتصادی روند گویا است و ما شاهد تحولات مثبتی در کشور هم از جهت اقتصادی و هم از جهت سیاسی هستیم. 

وی افزود: البته این روند مثبت موجب نمی‌شود که بخواهیم برنامه‌های خود را تعطیل کنیم چرا که ما طبق قوانین و اسناد بالادستی موظف هستیم که به تعهدات خود عمل کنیم و یکی از این تعهدات ما براساس قوانین و مصوبات توسعه و رونق بخشی، کرسی‌های آزاد‌اندیشی است. 

وی به سخنان وزیر علوم اشاره کرد و اظهار داشت: همان طور که وزیر علوم اعلام کرده سال 94 سال رونق کرسی‌های آزاد‌اندیشی است و در این مسیر نیازمند همکاری همه دانشگاه‌هیان و انجمن‌های علمی، گروههای علمی و اساتید و دانشجویان هستیم و در این راستا از هیچ گونه حمایتی دریغ نمی‌کنیم تا کرسی‌های آزاد اندیشی در سطح وسیع‌تری رخ دهد. 

هاشمی تصریح کرد: آنچه تا کنون در زمینه کرسی‌های آزاداندیشی اتفاق افتاده مورد رضایت ما نیست. 

برخی فرماندهان از موانع کرسی‌های آزاداندیشی هستند

سید ضیاء هاشمی در ادامه به موانع پیش روی کرسی‌های آزاد‌اندیشی اشاره کرد و گفت: از جمله موانع کرسی‌های آزاداندیشی موانع بروکراتیک است که باید این موانع را به حداقل برسانیم بخشی دیگر مربوط به حمایتهای مالی و اداری از برگزار کنندگان است که این حمایتها نیز باید صورت گیرد. 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از فرماندهان خود از موانع برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی هستند باید بگویم که این بخش از کرسی‌های آزاد اندیشی یک مطالبه نظام است و همه قوا تاکید دارند که دانشگاه‌ها کانون اندیشه و بسترساز توسعه کرسی‌ها باید باشد و البته در بخش‌های مختلف قوه مجریه، مقننه و قضاییه نیازمند همدلی هستیم چرا که در برخی از بخش‌ها از جمله استانهای خراسان و فارس شاهد برخوردهایی بوده‌ایم که مصداقی از جریان آزاداندیشی در دانشگاه‌ها نبوده است. 

وی تصریح کرد: آنچه در مصوبات و اسناد بالا دستی و سند دانشگاه اسلامی آمده است استقلال دانشگاه‌ها است که در این رابطه مسئولین امینی استانها نیز باید از این حوزه حمایت داشته باشند. 

وی در پایان به تخلفی که در انجمن اسلامی دانشگاه سمنان رخ داده اشاره کرد و گفت: درباره برخورد با چنین موضوعاتی باید بگویم که مبنای ما برای تخلفات دانشجویی هئیت نظارت بر تشکلات در سطح دانشگاه‌ها هستند البته شایعاتی که مطرح می‌شود از سند قانونی برخوردار نیستند و اجازه دهید مسئولین دانشگاه‌ بررسی کنند. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.