سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عینک آفتابی مناسب کدام است؟

با استفاده از دستگاه UV سنج می‌توان از استاندارد بودن عینک‌های آفتابی اطمینان حاصل کرد.

محمد کی‌پور اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص شناخت عینک‌های آفتابی استاندارد افزود: پرتو‌های خورشید شامل اشعه‌های فرابنفش و مادون قرمز است که به ویژه اشعه فرابنفش می‌تواند آسیب‌های خاصی به چشم وارد کند.

وی عنوان کرد: بیماری‌هایی نظیر آب مروارید و تخریب ماکولای چشم و ناخونک از عوارض قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون عینک‌های آفتابی استاندارد، به شمار می‌رود.

کی‌پور در خصوص ویژگی‌های عینک‌های آفتابی استاندارد گفت: عینک آفتابی استاندارد باید از قابلیت جذب کامل پرتوهای فرابنفش در نور خورشید برخوردار باشد و (دارای استاندارد UV400 باشد) فاقد هر گونه حالت موج دار باشد و مبتنی بر شاخص‌های آناتومیکی چهره افراد و بر مبنای نیازهای شغلی آنان انتخاب شود.

وی در ادامه افزود: با استفاده از دستگاه UV سنج می‌توان از استاندارد بودن عینک‌های آفتابی اطمینان حاصل کرد که این دستگاه‌ها معمولا در مراکز اپتومتری و ارائه عینک طبی که دارای پروانه از وزارت بهداشت و درمان هستند، موجود بوده که به ارائه خدمات مرتبط با تعیین عینک استاندارد طبی به مراجعین می‌پردازند.

این متخصص بیان داشت: وضعیت قرار گرفتن عینک‌های آفتابی در صورت نیز، باید به گونه‌ای باشد که کاملا فاصله زیر ابرو و زیر گونه را در فرد پوشش دهد تا بدین وسیله از ایجاد صدمه به پوست حساس اطراف پلک نیز جلوگیری شود.

کی‌پور در پایان تصریح کرد:‌ عینک‌های غیر استاندارد عامل ایجاد صدمه به بینایی فرد بوده و نه تنها فایده‌ای را در بر ندارد بلکه استفاده از آنها توصیه‌ نمی‌شود و در واقع افراد باید از استاندارد بودن عینکی که استفاده می‌کنند، اطمینان کامل داشته باشند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.