سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

ثبت خانه صدرالاسلام اولین امام جمعه مراغه در فهرست آثار ملی

صنایع دستی و گردشگری شهرستان مراغه گفت: خانه صدرالاسلام اولین امام جمعه مراغه در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، عقوب طالبی درنشست خبری با خبرنگاران  افزود :این اثربا بیش از 500 متر مربع زیربنا، که از نظرآجرکاری و نماکاری و محوطه سازی وسردابه‌ها، و حفظ ساختار ساختمانی خود که تاریخ ساخت آن به دوره اول پهلوی بر می‌گردد جز ارزشمندترین آثار منطقه است و در مرکز شهر و جنب اثر ثبتی مسجد طاق می‌باشد . 

وی در ادمه سخنان خود گفت: تا پایان امسال عملیات مرامت و بازسازی مسجد شجاع الدوله، مسجد ضریر، مسجد سفید و حمام خواجه نصیر به اتمام می‌رسد و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: مراغه جز 10 پایتخت شهر ایران است. و دومین شهر بزرگ و پرجمعیت استان آذربایجان‌شرقی پس از کلان شهر تبریز، شهر فرهنگی مراغه است که در امتداد رودخانه صوفی چای و در دامنه سهند گسترده شده است.

 این شهرستان به واسطه‌ی گذشته پربار فرهنگی و تاریخی‌اش دارای آثار تاریخی و باستانی بسیاری هستند که گنبد سرخ، گنبد کبود، گنبد غفاریه، برج مدور، آثار بر جای مانده از رصدخانه مراغه، مقبره اوحدی مراغه‌ای، مسجدملارستم، معبدمهر، مسجدطاق و حمام خواجه نصیر دره گشایش، منطقه نمونه گردشگری سدعلویان، غارکبوتر، موزه ایلخانی مراغه و موزه سنگ نگاره‌ها از جمله جاذبه‌های گردشگری شهرستان محسوب می‌شود و از گردشگران داخلی و خارجی خواست از این آثار بازدید کنند.
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.