سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت و درمان در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

افزایش قیمت کلیه آزار دهنده است/ 25 هزار نفر منتظر دریافت کلیه

قاضی‌زاده هاشمی گفت: افزایش چند میلیونی قیمت کلیه بسیار آزاردهنده است این در حالي است که 25 هزار نفر در کشور در صف دريافت کلیه هستند اما وزارت بهداشت نمی‌تواند به دلیل افزایش قیمت این تعداد بالا را از دریافت کلیه محروم کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر حسن قاضي زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در حاشيه اجلاس مشورتي بين المللي مولفه هاي اجتماعي موثر بر سلامت و ابزار سنجش عدالت در سلامت در مناطق شهري در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص اقدام وزارت بهداشت در مورد افزایش قیمت کلیه افزود: نمی‌توان تعداد زیادی افرادی که از بیماری کشنده کلیه رنج می‌برند را از خرید کلیه محروم کرد از طرفی دیگر با اجبار و مجازات نمی‌توان از خرید و فروش کلیه جلوگیری کرد. بنابراین مجبور به سکوت هستیم زيرا بسیاری از هموطنان ما نیازمند دریافت کلیه هر چند با بهای بالا هستند. 

وزیر بهداشت تصريح كرد: در عین حال لازم است فرهنگ اهدا عضو و اهدای کلیه را از طریق رسانه‌ها و افرادی که نفوذ کلام در بین مردم و جامعه دارند ترویج کرد تا زمانی که تعداد اهدا کنندگان به اندازه نیازمندان نباشد این روال وجود دارد.

هاشمی افزود: برخی افراد به دليل گذران زندگی خود ناچار به فروش بخشی از اعضای بدن هستند و ما در وزارت بهداشت بر سر دو راهی هستیم تا مانع شویم و در این صورت به قیمت از بین رفتن بعضی از افراد تمام می‌شود و از سویی دیگر سکوت هم چاره کاره نیست بنابراین بهترین راه ترویج فرهنگ اهدا عضو در بین بستگان است. 

وي اضافه كرد: بسيار بد است که در یک خانواده بیمار کلیوی وجود داشته باشد اما هیچ یک از افراد آن خانواده حاضر به اهدای کلیه نشوند اگر این فرهنگ در ميان مردم جا بیفتد بساط دلالی کلیه نيز جمع خواهد شد. 

خدمات ماماها باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد

وزير بهداشت گفت: وزارت بهداشت علاقمند به تحت پوشش قرار گرفتن خدمات ماماها است زيرا خدماتی که ماماها ارائه می‌دهند بسیار اهمیت دارد اما در خصوص خدمات آزمایشگاهی این اقدام انجام شده است. 

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص بیمه شدن خدمات ماماها گفت: انجمن علمی و صنفی مربوط به این رشته تقاضای بیمه شدن خدمات ماماها را داده است و شورای عالی بیمه موظف است این کار را با جدیت پیگیری کند که ما نیز امیدواریم خدمات ماماها تحت پوشش بیمه قرار گیرد. زيرا اين امر در کاهش شیوع بیماری‌ها و کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان بسیار مهم است. 

وي در خصوص بیمه شدن خدمات علوم آزمایشگاهی نيز گفت: خدمات علوم آزمایشگاهی تحت پوشش بیمه قرار دارد اما در مورد ماماها هنوز این اتفاق نیافتاده است. 

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
در مورد عوارض اهدای کلیه هم بگویید. کسی که اینکار رو میکنه بعد از مدتی بتدریج مبتلا به پر فشاری خون می شود. که میتونه بسیار خطرناک باشه.