سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صحن علنی صورت گرفت؛

موافقت مجلس با بررسی خارج از نوبت طرح استانی شدن انتخابات مجلس

نمایندگان مجلس با بررسی خارج از نوبت طرح استانی شدن انتخابات مجلس موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز با بررسی خارج از نوبت طرح استانی شدن انتخابات مجلس موافقت کردند. 

مهرداد بائوج لاهوتی نمانیده مردم لنگرود به عنوان طراح این طرح، علت تقاضا برای بررسی خارج از نوبت این طرح را نزدیکی انتخابات مجلس دانست و خواستار تعیین تکلیف این طرح به منظور تصمیم‌گیری وزارت کشور شود.

بائوج لاهوتی تصریح کرد: با استناد به ماده 104 آیین نامه داخلی مجلس صرفا تقاضای تغییر دستور مطرح است. 

در ادامه قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد به عنوان مخالف بررسی خارج از دستور طرح استانی شدن انتخابات گفت: اینکه انگیزه طراحان این است که مجلس به نحو احسن به قانونگذاری بپردازند، خوب است.

وی افزود: اما چند سوال وجود دارد، وقتی انتخابات مجلس استانی شد، درحالی که احزاب با پایگاه مدنی در کشور وجود ندارد افراد برای بدست آوردن آرا چه کاری باید انجام بدهند.

عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس گفت: با استانی شدن انتخابات کسانی که سرمایه دارند می‌توانند برای این شخص تبلیغات راه اندازی کنند و بگویند به فلانی رأی بدهید و جایزه بگیرید.

جعفری اظهارداشت: برداشت من این است برخی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی از جمله وزارت اطلاعات با طرح استانی شدن انتخابات مجلس مخالف است.

همچنین محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان گفت اگر با احساس به این طرح رأی بدهیم شاید نتیجه آن به نفع کشور نباشد. 

وی گفت: تغییر دستور برای بررسی طرح استانی شدن انتخابات مجلس این است که جامعه از ابهام بیرون بیاید و بدانند آیا انتخابات استانی می‌شود یا نمی‌شود. 

سرانجام نمایندگان با 142 رأی موافق، 68 رأی مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 237 نماینده حاضر در صحن علنی، با بررسی خارج از نوبت طرح استانی شدن انتخابات مجلس موافقت کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: استناد ، مجلس ، مخالف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.