سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی احتمال همکاری روسیه و آمریکا در قطب شمال

"لیزا مورکوسکی،"عضو ارشد کمیته انرژی سنا، خواستار همکاریهای روسیه و آمریکا در قطب شمال شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ " لیزا مورکوسکی،" نماینده جمهوری خواه و عضو ارشد کمیته انرژی سنا، پیشنهاد همکاری آمریکا و روسیه را در اکتشافات انرژی قطب شمال مطرح کرد.

کارشناسان معتقدند قطب شمال دارای منابع غنی نفت و گاز است. روسیه مالکیت بخشی از این حوزه های انرژی را که در خط مرزی این کشور قرار دارد برای خود می‌داند، اما چهار کشور آمریکا، کانادا، نروژ و دانمارک نیز در همسایگی این منابع قرار دارند و بر تقسیم مساوی آن تاکید می‌کنند. " لیزا مورکوسکی" در این باره گفت: ما اطمینان داریم روسیه می‌تواند، و البته بهتر است، درباره اکتشافات منابع انرژی قطب شمال با آمریکا همکاری کند. گزینه های فراوانی در قطب شمال - در مقایسه با دیگر مناطق جهان - برای همکاری آمریکا و روسیه وجود دارد.

وی در ادامه افزود: هرچند انتقادات زیادی از نحوه رفتار روسیه در قطب شمال داریم، مطمئن هستم هر دو کشور می‌توانند تجربه یک همکاری خوب و پر سود را در این منطقه داشته باشند. احتمالا روسیه به اندازه دیگر کشورهای هم مرز با قطب شمال از تقسیم منابع آن استقبال نمی‌کند، اما به همکاریهای آتی مسکو امیدوار هستیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.