سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیرعبداللهیان:

کاردار عربستان به وزارت خارجه احضار شد

معاون وزیر خارجه ایران از احضار کاردار عربستان در تهران به وزارت خارجه در پی اصابت راکت به اطراف سفارت کشورمان در پایتخت یمن خبر داد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه از برخورد راکت یا موشکی به نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا پیش از ظهر امروز خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: متأسفانه راکت یا موشکی به چند متری سفارت کشورمان در صنعا اصابت کرده و شیشه های سفارتخانه شکسته شده است اما خوشبختانه سفیر و کادر دیپلماتیک ما صدمه ندیده‌اند.

وی افزود: در پی این حادثه کاردار عربستان سعودی در تهران را به وزارت امور خارجه احضار و با ارائه یادداشت اعتراضی، به مقامات سعودی رسماً گوشزد کردیم که وظایفشان را در قبال حفظ دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک ایفا کنند.

معاون وزیر امور خارجه هشدار داد: صریحاً اعلام می کنیم سفارت کشورمان در صنعا به فعالیت هایش ادامه خواهد داد و مسئولیت مستقیم هرگونه حادثه‌ای را که منجر به ایجاد مشکل برای اقدامات دیپلماتیک سفارت کشورمان در صنعا شود متوجه عربستان سعودی به عنوان کشور متجاوز علیه یمن می دانیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
حسین
۰۳:۳۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
خدا لعنت کند ال سعود را که نقشه های امریکا و غرب را پیاده میکنند و ملتهای مسلمان منطقه را بجان هم می اندازند و امروز ملت بیگناه یمن در این اتش میسوزند،اتحادیه اروپا برای غرق شدگان پناهنده اعلام چند دقیقه سکوت میکند چرا؟! بخاطر اینکه بگویند ما بخاطر انسانیت ناراحتیم ولی در طرف دیگر از ال سعود برای کشتن ملت یمن حمایت میکنند و بحث شیعه و سنی را راه می اندازند تا بگویند درگیری مذهبی هست و انگاه سلاحهایشان را به دو طرف میفروشند تا منافع خودشان را تامین کنند و بعد صدای مبارزه با تروریست را سر میدهند و دم از حقوق بشر می زنند و بعد دلشان برای پناهندگان میسوزد و به دنیا میگویند ما در حال کمک به دمکراسی هستیم و بیشترین حمایت خود را از اسراییل کودک کش میکنند و چشم خودشان را به کشتن کودکان فلسطینی میبندند و این روزها برنامه هسته ای را را دنبال میکنند که مبادا بمب هسته ای بسازد در صورتیکه اسراییل جعلی بمب اتم اماده دارد ولی هیچ نهاد امریکایی و اروپایی معترضشان نمیشود و اکنون توانسته اند از فروپاشی اسراییل اندکی بکاهند و اینجا لازم هست که ملتهای منطقه بیدارتر و هوشیارتر شوند و نگذارند غربیها اب را گل الود کنند و منافع خودشان را ببرند و اختلاف شیعه و سنی از اساس وجود ندارد و فقط غربیها با نفوذیهای خو مثل ال سعود سعی در بر هم زدن ارامش منطقه بسود خود را دارند و امروز تکلیف نخبگان و بزرگان و روحانیون و غیره همه کشورها پی بردن به حقیقت نا امنی در منطقه خاورمیانه و جهان هست.لبیک یا امام خامنه ای ،مرگ بر امریکا و اسراییل
وخید
۰۱:۱۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
انشاله اتش این جنگ به کشور عربستان کشیده بشه