سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

380 میلیون تن مواد معدنی به ذخایر خراسان جنوبی اضافه می‌شود

با صدور 111 گواهینامه کشف در سال جاری 380 میلیون تن مواد معدنی به ذخایر قطعی معادن خراسان جنوبی اضافه می شود .

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت : در حال حاضر 1 میلیارد و 800 میلون تن مواد معدنی در معادن استان ذخیره است که با صدور 111 گواهینامه کشف در سال جاری 380 میلیون تن به ذخایر قطعی معادن اضافه می شود .

حقیقی از صدور 41 پروانه بهره برداری صنعتی در سال 1393 با سرمایه گذاری 310 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال 378 نفر هم خبر داد .

وی تصریح کرد: با این صدور این پروانه ، تعداد پروانه های بهره برداری به 479 فقره افزایش یافت.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان به بلاتکلیفی معادن سرب ، روی و مس و عناصر کرومیت ، پلاتین و نیکل در استان اشاره کرد و افزود: استان خراسان جنوبی در این زمینه ظرفیت بسیار خوبی دارد که بلا استفاده مانده است .

وی از 6 پروژه قابل افتتاح در سال جاری خبر داد و یادآور شد: پروانه بهره برداری کارخانه کک طبس با سرمایه گذاری 230 میلیارد ریال و اشتغال 303 نفر اولین طرحی است که در سال 94 به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان همچنین از ایجاد واحد های بزرگ و فروشگاه های زنجیره ای با هدف کوتاه کردن دست واسطه ها خبر داد و افزود: امسال با کاهش پلکانی دور پروانه کسب واحدهای توزیعی کوچک صدور مجوز واحد های توزیعی بزرگ در اولویت است و با ایجاد ستاد ساماندهی واحدهای بدون پروانه کسب جلوی فعالیت اماکن بدون پروانه گرفته خواهد شد.
 
انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.