سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه تشریح کرد:

تبیین عملکرد شرکت مدیریت دارایی مرکزی

براساس پیش بینی‌ها انتظار می رود در سال 94 مبلغ 40 هزار و 550 میلیارد ریال صکوک در بازار سرمایه منتشر شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، با بیان مطلب بالا گفت: در سال 91 مبلغ 6 هزار و 347 میلیارد ریال، در سال 92 مبلغ 9 هزار و 113 میلیارد ریال، در سال 93 مبلغ 5 هزار و 257 میلیارد ریال صکوک در بازار سرمایه ایران منتشر شد. این در حالی است که بر اساس پیش بینی ها انتظار می رود در سال 94 مبلغ 40 هزار و 550 میلیارد ریال صکوک در بازار سرمایه منتشر شود.

سید حسین حسینی، در خصوص برنامه های این شرکت در سال 94 تصریح کرد: اهداف شرکت در سه محور دسته بندی شده که نخستین موضوع آن، توسعه بازار است. در این راستا همکاری با سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ، انجمن استصناع ، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مناطق آزاد صورت گرفته که امید می رود در صورت به ثمر رسیدن توافقات نتایج آن در آینده‌ نزدیک  به اطلاع فعالین بازار سرمایه برسد.

وی یادآور شد که حرکت در این حوزه با هدف گسترش اقتصاد مقاومتی، حمایت از پیمانکاران داخلی، متنوع سازی و توسعه بازار و توسعه‌ اقتصادی کشور بوده است.

حسینی خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت های صورت گرفته، تسهیل در امر فرآیند انتشار صکوک است؛ در این راستا " کمیته‌ شناخت نقاط بهبود فرآیند صکوک"  تشکیل شده است که گزارش این کمیته استخراج و به سازمان بورس در قالب پیشنهاد،  ارائه شده است که این امر موجب کاهش زمان انتشار صکوک، کاهش هزینه ها  و تسهیل فرآیند و توسعه بازار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا کنون نیز قدم هایی برداشته شده است، ابراز داشت: عارضه یابی بیمه نامه‌ها،  همسان‌سازی اسناد مورد استفاده در فرآیند صکوک در دفاتر، از جمله اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: همچنین امیدواریم با تهیه نرم افزارهای مورد نیاز شرکت از قبیل نرم افزار مالی و سامانه‌  فرآیند انتشار صکوک، به صورت الکترونیکی ، در امر انتشار صکوک تسهیل صورت گیرد. 

حسینی در پایان ابراز داشت: فعالیت های پژوهشی نیز در راستای تنوع بخشیدن به ابزارها و گسترش بازار در دستور کار قرار گرفته است. در این راستا محورهای پژوهشی مشخص شده و آمادگی خود را جهت حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری مرتبط با صکوک اعلام می کنیم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.