سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نمایشگاه هنر اسلامی در هامبورگ

مجموعه‌ای از هنر اسلامی در موزه هنر و تجارت هامبورت در معرض عموم قرار گرفت.

 به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری رسا، موزه هنر و تجارت هامبورگ (MKG) مجموعه‌ای از هنر اسلامی را گردآوری و در معرض عموم قرار داده است.

 

در اعلامیه مطبوعاتی برگزاری این نمایشگاه به انگیزه، محتوا و اهداف برگزاری نمایشگاه اشاره شده و آمده است: «با توجه به علاقه روزافزون عمومی به فرهنگ های اسلامی، موزه هنر و تجارت هامبورگ بر آن است تا تجربه مواجهه با اسلام را به عنوان یک عظمت فرهنگی و دین جهانی در اهمیت و تکثر تاریخی، جغرافیایی، اجتماعی و سیاسی اش ممکن سازد و اکنون با شدت گرفتن تخریب میراث تاریخی در خاورمیانه، نگهداری و روایت تاریخ و دست آوردهای این تمدن بزرگ بشری اهمیت مضاعفی یافته است.


این نمایشگاه نیز همانند موضوعات اخیری مثل بودیسم، مسیحیت و یهودیت که ارائه شده بودند، به دیدگاه‌های مختلف فرهنگ اسلامی، تنوع زیاد فرهنگ های اسلامی، تأثیر متقابل و تبادلات علمی با شرق باستان، فرهنگ های شرق آسیا و اروپایی و معنای دین برای تولیدات هنری نظر می‌افکند.


این روایت تاریخی از طریق آثار متغیر هنرمندان معاصر تکمیل شده است. آن‌ها دیدگاه‌های مختلفی به میراث فرهنگی ارائه می‌دهند و به موضوعات روز می پردازند. به عنوان مثال فیلم انیمیشن «سیمرغ» اثر پرمعنای مقداد اسدی(کارگردان ایرانی) با روایت داستان «گروه پرندگان»، به عرفان ایرانی قرن 12 میلادی می پردازد.


زینا ابی راشد(نویسنده کمیک لبنانی) به زندگی روزمره خانوادگی خود در جنگ های داخلی می پردازد.


این نمایشگاه به ارائه بالغ بر 270 نمونه از قطعات معماری، سرامیک، فرش، منسوجات، هنر کتابت، آهن آلات، فیلم و داستان‌های مصور پرداخته است.


موزه هنر و تجارت هامبورگ از طریق برگزاری این نمایشگاه با طراحی جدید می خواهد به مقابله با پیش داوری های گسترده ای برخیزد که گویی اسلام را در جهانی بسته و با تصویری واحد تصویر می کنند.


هدف از این تلاش، به تصویرکشیدن این تمدن پیچیده است که از ورای اعصار و مرزها همواره در جریان و تبادل بوده و مغرب زمین را تحت تأثیر قرار داده است.


این موزه در کنار برگزاری نمایشگاه، برنامه های متنوعی از جمله سخنرانی، میزگرد، کارگاه خطاطی و بازدید از مسجد را در نظر گرفته است.


این نمایشگاه از 23 فروردین در موزه هنر و تجارت هامبورگ آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: هامبورگ ، هنر ، موزه ، میراث ، تاریخی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.