سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موارد سردرد عصبی در بین کودکان افزایش یافته است

متاسفانه به دلایلی نظیر استرس، افسردگی، اضطراب و الگوهای نادرست زندگی اعم از رفتاری و غذایی موارد سردرد عصبی در میان کودکان افزایش یافته است.

سعید ترابیان‌زاده متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سردرد عصبی یک عارضه بسیار مهم است که درصد زیادی از افراد جامعه به آن دچار هستند و بی‌توجهی به درمان این سردرد عواقب منفی قابل ملاحظه‌ای می‌تواند به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به کاهش سن شیوع سردردهای عصبی تاکید کرد: متاسفانه به دلایلی نظیر استرس، افسردگی، اضطراب و الگوهای نادرست زندگی اعم از رفتاری و غذایی موارد سردرد عصبی در بین کودکان افزایش یافته است.

ترابیان زاده گفت: در هنگام بروز اختلالات روحی و روانی به ویژه استرس عضلات شانه، گردن و فک گرفتگی پیدا می‌کند و روی عروق خونی فشار زیادی وارد می‌آورد.

وی یادآور شد: وقتی بر روی عروق خونی فشار می‌آید درد از طریق اعصاب عروق به مغز منتقل شده و احساس درد به وجود می‌آید.

ترابیان‌زاده با اشاره به راههای پیشگیری یا کاهش شدت سردرد عصبی به ویژه در بین کودکان خاطر نشان کرد: پرهیز از نشستن طولانی مدت در یک مکان پرهیز از مصرف غذاهایی که به آن حساسیت داریم جلوگیری از پایین آمدن قند خون، داشتن خواب کافی مایعات و پرهیز از استرس اضطراب و افسردگی از جمله مهمترین راهکارهای مقابله با سردرد عصبی است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.