سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرمحمد صادقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شرکت 45 هزار کودک در طرح غربالگری اضطراب

سرپرست دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال 93 تعداد 45هزار کودک در طرح غربالگری اضطراب شرکت کردند.

 مهدی میرمحمد صادقی سرپرست دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از رسالتهای اصلی دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور ارتقای سلامت روان و پیشگیری است که در همین راستا طراحی انواع مدافلات زود هنگام دوران کودکی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است. 

وی ادامه داد: از جمله این اقدامات برنامه های غربالگری است که با تشخیص زود هنگام اختلالات و کاهش بار بیماری‌ها تاثیر عمیقی در ارتقای سلامت روان جامعه خواهد داشت. 

وی تصریح کرد: با تشخیص به موقع و طراحی مداخلات به هنگام می توان از طریق والدین و مربیان به کودکان آموزش داد که چگونه علایم اضطراب را در خود کنترل کرده و یک زندگی طبیعی داشته باشند. 

میرمحمد صادقی افزود: امکان سنجش این طرح در اسفند ماه  سال 91 برگزار شد و با توجه به نتایج بدست آمده در سال 92 به صورت آزمایشی در 6 استان کشور اعم از (تهران،‌کرمان، یزد، خراسان جنوبی باآذربایجان غربی،فارس) اجرا گردید و در سال 94 در سطح کشور به مرحله اجرا درآمد. 

سرپرست دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: در سال 93 تعداد 45 هزار کودک در طرح غربالگری اضطراب شرکت کردند. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: اضطاب ، کودک ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.