سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

تحت پوشش قرار دادن اتباع کشور ترکیه در ایران/ پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگان

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: در صورتی که عدم پرداخت حقوق شخص بیمار توسط کارفرما محرز شود، سازمان تامین اجتماعی حقوق سه روز او را پرداخت می‌کند.

محمد حسین زدا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی  در گفت‌و‌گو با خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به شرایط غرامت دستمزد در ایام بیماری گفت: بر اساس قانون تامین اجتماعی، کسانی که دچار بیماری می‌شوند و استراحت‌های پزشکی بیش از 3 روز را دریافت می‌کنند، در صورتی که عدم پرداخت حقوق وی توسط کارفرما محرز شود، سازمان تامین اجتماعی حقوق سه روز او را پرداخت می‌کند.

در ادامه با بیان اینکه در هیچ جای دنیا کمتر از سه روز بیمه‌ شده‌ای مشمول پرداخت غرامت نمی‌شود، افزود: اگر بیمه شده‌ای با دریافت بیش از سه روز مرخصی به پزشک مورد اعتماد سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و تاییدیه‌ آن را بگیرد، این سازمان دو سوم حقوق زمان فعالیت او را پرداخت خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به همکاری با کشور ترکیه برای تحت پوشش قرار دادن اتباع آن کشور در ایران، گفت: به صورت پایلوت با کشور ترکیه 4 جلسه کارشناسی برگزار شده و امروز هیئت ترک به ایران خواهد آمد و در صورت توافق نهایی، اتباع یکدیگر بیمه خواهندشد.

زدا در ادامه تصریح کرد: بر این اساس، افراد در دو کشور و به صورت متقابل می‌توانند دارای سابقه بیمه شوند و از همان پوشش‌هایی که در هر دو کشور دارند، بهره مند شوند.

در ادامه با اشاره به گسترش این همکاری با سایر کشورها اظهار داشت: از آنجایی که ایرانیان بی شماری در کشورهای مختلف به کار و فعالیت اقتصادی مشغول هستند، مراجعات زیادی در این خصوص وجود داشته است و این خلا به شدت احساس می‌شد.

وی در پایان با اشاره به خدمات درمانی مستقیم در کشورهای دیگر یادآور شد: تنها کشوری که ایرانیان از خدمات بیمه‌ای به صورت مستقیم در بیمارستان بهره مند می‌شوند، بیمارستان ایران در دبی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.