سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی در نطق میان دستور:

تنظیم موافقت‌نامه در چارچوب خطوط قرمز خواسته به حق مردم است/ ضرورت انتشار فکت‌شیت از سوی وزارت خارجه

نماینده مردم دیر، کنگان و جم گفت: وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار برگه تفسیر فکت‌شیت نسبت به شفاف‌سازی در این باره اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام «موسی احمدی» نماینده دیر، کنگان و جم در جلسه علنی امروز یکشنبه در نطق میان دستور خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: در عرصه بین‌المللی قلب هر انسانی به درد می‌آید همراهی برخی از سران کشورهای منطقه با حکام آل سعود با آمریکا و اسرائیل در بمباران وحشیانه یمن و به خاک و خون کشیدن فرزندان آن مرز و بوم است.

وی افزود: این مهم جز عقب ماندگی این کشورها و غارت منابع آنان و در نهایت سقوط و سرافکندگی نتیجه جنگ آنان خواهد بود زیرا که سرنوشت صدام، قذافی، مبارک و سایرین بر همگان روشن و در انتظار آنان است، لذا می‌طلبد ابتکار عمل فوری و سریع جهت حملات نظامی و کشتار بی‌رحمانه در یمن اتخاذ شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آنچه که امروز مورد توجه جامعه جهانی قرار دارد مذاکرات ایران با 1+5 است، ضمن تشکر از تلاش‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای، جامعه جهانی بداند جمهوری اسلامی ایران از حقوق حقه خود گذشت نخواهد کرد.

وی افزود: امروز مذاکرات به عنوان یک فرصت دیده می‌شود تا در قالب آن، حقانیت خود را به گوش جهانیان برساند و با سعه‌صدر و تحت هدایت مقام معظم رهبری نظام توانمندی خود را به جهانیان نشان و فضای خصمانه جبهه استکبار بر ضد ایران را در هم بشکند.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: اگرچه اکنون طرفین مذاکرات در قالب بیانیه مطبوعاتی حرف‌های اساسی را مطرح کردند و چارچوب را برای سه ماه آینده تعیین کردند اما آن چه امروز مطالبه جدی مردم است تنظیم موافقت نامه در چارچوب خطوط قرمز و کلیاتی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشته‌اند در این توافق فعالیت کشور در زمینه تحقیق و توسعه متوقف نشود، همچنین هر یک از دستاوردهای هسته‌ای ما تعطیل نشود، از سوی دیگر لغو تحریم‌ها به طور کامل در زمان توافق مد نظر است لذا باید هوشیار بود چرا که آن‌ها علاقه‌مندند تا استقلال سیاسی و اقتصادی ما را در هم شکنند.

وی بیان داشت: اعتراف به مشروعیت پروسه غنی‌سازی ایران از سوی طرف مذاکره‌کننده جای تامل دارد لذا مقامات و رسانه‌های آمریکایی‌ و اروپایی سند مورد توافق لوزان را در غیاب فکت‌شیت ایرانی مطابق خواست خود تفسیر می‌کنند که جا دارد وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار برگه تفسیر فکت‌شیت نسبت به شفاف‌سازی در این باره اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نطق ، نماینده ، فکت شیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.