معاون شهردار تهران از طرح مجازی تقسيم خودروها براساس ميزان آلايندگي خبر داد:
به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ سيد جعفر تشكري هاشمي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در خصوص تفکیک خودروهای پایتخت به چهار رنگ اظهار کرد: نبايد سهم خودرويي كه از استانداردهاي محيط زيستی لازم برخوردار است و حداقل آلودگي را توليد ميكند با خودرویي كه از هيچ گونه استانداردي برخوردار نبوده و انبوه آلايندهها را وارد هوا ميكند، برای تردد در شهر برابر باشد.
وي با اشاره به اين كه خودروها بر مبناي ميزان آلودگي كه توليد ميكنند بايد بتوانند در محدودههايي از شهر تردد كنند،گفت: بر اين اساس، خودروها هر قدر استاندارد بالاتر و آلايندگي پايينتري داشته باشند، ميتوانند در پهنههاي وسيعتري از شهر حركت كنند و به همان نسبت، خودروهايي كه استاندارد پايينتر و آلايندگي بالاتري دارند، از این نظر محدودتر خواهند بود.
تشكري هاشمي با بيان اين كه به اين ترتيب، خودروهاي تهران به صورت مجازي به 4 رنگ تفكيك ميشوند، تصريح كرد: خودروهاي قرمز، خودروهاي كاربراتوري هستند كه به سن فرسودگي رسيدهاند و توان قبولي در معاينه فني را ندارند و در نتیجه امكان تردد در تهران را نخواهند داشت و خودروهاي زرد، خودروهايي هستند كه به سن فرسودگي نزديك هستند و استاندارد آنها پايينتر از يورو دو است كه محدوديتهايي برای تردد آنها در محدوده مركزي شهر در نظر خواهيم گرفت.
وي با اعلام اين كه خودروهاي سبز، خودروهايي هستند كه استاندارد بيش از يورو دو دارند و در شرايط اضطرار آلودگي هوا محدوديتهايي برای تردد آنها در محدوده مركزي شهر در نظر گرفته خواهد شد، اضافه كرد: خودروهاي آبي، خودروهاي برقي و هيبريدي و ساير خودروهاي داراي استاندارد يورو 5 و بالاتر هستند كه حداقل محدوديت براي آنها در نظر گرفته ميشود.
معاون شهردار تهران در پايان با تأكيد بر اين كه پلاك خودروها منشاء آلودگي نیست، بلكه اگزوز خودروها كه انبوه آلايندهها از آن خارج ميشود منشاء آلودگي است،گفت: خودروهاي آلاينده جان ميليونها شهروند تهرانی را مورد تهديد قرار دادهاند و 80 درصد آلودگی هوای این کلان شهر را این خودروها و موتورسیکلت ها تولید می کنند و به منظور پايان بخشیدن به این پديده مرگبار، طرحي تهيه و تدوين شده كه در صورت تأييد مراجع مربوطه، جايگزين طرح زوج و فرد خواهد شد.
انتهای پیام/
اخه این چه طرحیه وقتی اکثر مردم نمی تونن ماشین خوب بخرند و بیاد بیرون و از طرفی مجبوره با خودروی بی کیفیت بیاد بیرون. این طرح فقط برای افراد متمول جامعه خوب است وقشر اکثریت در نظر نگرفته - و هزینه و وقت برای تعویض پلاک جای خود داره