سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیروزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تغییر عنوان ساخت و ساز مسکن مشکل مردم را حل نمی‌کند/ تکمیل پروژه مسکن مهر در شرایط فعلی کار عظیمی است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس رسیدگی و تکمیل پروژه مسکن مهر در شرایط فعلی را کار عظیمی دانست و گفت: دولت تاکنون در مورد پروژه مسکن اجتماعی راهکار خاص و گزارشی به این کمیسیون ارائه نکرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "حامد مظاهریان" معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی روز شنبه (29 فروردین ماه) اعلام کرد: بر اساس برنامه، سالانه 125 هزار مسکن اجتماعی و در طول 6 سال 750 هزار مسکن ساخته می‌شود اما مقدمات شروع ساخت مسکن اجتماعی(انتخاب زمین و ...) زمانبر خواهد بود.

اما بعد از اعلام این خبر "محمد فیروزی" عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، رسیدگی و تکمیل پروژه مسکن مهر را در شرایط فعلی کار عظیمی دانست و گفت: دولت تاکنون در مورد پروژه مسکن اجتماعی راهکار خاص و گزارشی به این کمیسیون ارائه نکرده است.

نماینده نطنز و قمصر تصریح کرد: اگر وزارت راه و شهرسازی می‌خواهد ساخت مسکن اجتماعی را به صورت مجتمعی اعمال کند که مانند همان پروژه مسکن مهر خواهد شد زیرا ساخت مسکن مهر در کنار تمام امتیازات خود ایراداتی همچون نبود مدرسه و ... نیز دارد که باید در ساخت مسکن‌ اجتماعی برطرف شود.

وی در ادامه افزود: باید اراده و همتی در نگاه هیئت دولت نسبت به ساخت مسکن وجود داشته باشد تا با حمایت خود از وزارت راه و شهرسازی فضای نیاز مردم به مسکن را پر کنند، حال می‌خواهد این تامین نیاز تحت عنوان مسکن اجتماعی، مهر و یا .... باشد زیرا تنها با گفتمان درمانی دولتمردان مشکلات مسکن مردم حل نخواهد شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با تاکید براینکه دولت با مکلف کردن بانک‌ها برای کمک به ساخت مسکن می‌تواند وزارت راه و شهرسازی را کمک کند، خاطرنشان کرد: انتقادات نسبت به این‌گونه پروژه‌ها برای ساخت مسکن باید در مسیر حل مشکلات مردم باشد و تنها با عوض کردن عنوان ساخت و ساز مسکن مشکل حل نمی‌شود. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.